torsdag 3 januari 2013

Årsblogg 2012!

 
Nu är det dax för min vanliga summering av det gångna året, i min årsblogg! =)
Vårt 2012 har varit ett mycket lyckligt år allt som allt. En del stress men ändå rolig sådan. Har varit många roliga händelser och upplevelser!  Såklart ryms inte allt här, vardagslivets små guldkorn och jobbigheter faller ju bort, men det blir ett "best-of" urplock. ;)
 
JANUARI
Blev en lugn start på året med sjukor och penicillin, Feng Shui-rensning, dålig sömn och lite tjuvstart på firandet av Tiril...=)

FEBRUARI
Vi skickade ut inbjudningar till vårt bröllop och det blev "officiellt", bröllop bokat i Juli! Tiril fyllde 2 år, magsjukan hälsade på, vi badade på badhuset och våren började kännas i luften då solen värmde! 
 
 
 
MARS
En mycket sjuk månad då vi hade influensa. Vi fick en ny familjemedlem, fina Tengil. Mitt LillSpooky var med på Handbollsklubbens modeshow på Härnösands teater så det var mycket stress inför det och med bytardags-fix, och vi avslutade månaden med Mattias 31-årsdag.
 
 
APRIL
Jag och Mattias firade 12 år tillsammans, gjorde inget särskilt mer än frukost på sängen och rå om varann. Min årliga vårdepp infann sig...men det kändes lite bättre när jag hittade min blivande brudklänning!
Shoppade en del annat till bröllopet också. Lagom till min 31-årsdag bytte jag hårfärg! Vi hade härlig middag med våra vänner Ia och Daniel (och lille Albin). Min syster Anki, svägerska Kikki och jag fick uppleva "Modell för en dag", Tiril fick sin första klippning och Valborg firade vi med grillning och nattjobb. ;)
 

MAJ
Sommaren låg i luften! Vi beställde våra vigselringar, lärde känna våra "nya" grannar familjen Wusch, svärmor Haidie fyllde 60 år, jag och Kiron var och såg Mora Träsk. Vi hade en barnfri helg, jag var med i Vårruset och deppen fick mer påputtning av att Tengil försvann, tack och lov återfann vi honom efter 5 dagar!
 
JUNI
Bröllopsplaneringen fortsatte, jag fick lite stressbryt men fick ett break när mina fina vänner gav mig en underbar möhippa! Vi var med på förskolans årliga gårdspicknick/avslutning, Mattias fick en rolig svensexa i Sundsvall, och vi firade supersomrig midsommar i mina föräldrars stuga och Valasjö camping.
 
 
JULI
Inledde Juli med föräldraledighet 2 veckor och sen semester 4 veckor. Vi åt gott på Härnösands Matfest, jag tog en paus från bröllopsfix med tjejkväll på stan!
Den 14 Juli var äntligen Dagen D, vår bröllop, en helt underbar dag full av kärlek!
Vi åkte sen med familjen Fahlén till Leksand och campade, och på vägen hem blev det en tur till Tomteland också.
Jag och min nyblivne make fick tid på tu man hand med en weekend på Södra Berget med spa, vi spenderade tid i mina föräldrars stuga, och avslutade månaden med kräftskiva med vänner!  
 
AUGUSTI
Vi hade semester några veckor till. Var på brorson Robins fina dop. Vi var mer i stugan, tog sommarens sista dopp innan Mattias opererade sitt knä, jag sydde en hel del plagg till mig själv (för ovanlighetens skull! Jag började jobba igen, fortsatte piffa hemma, sålde och köpte på bytardag, Kiron fick glasögon, och vi var med i månadens "Journalen Härnösand Kramfors" med vår bröllopsplanering.
 
 
SEPTEMBER
Surströmmingskräftskiva med mina föräldrar och syskon! Grejade och målade om möbler och loppisfynd hemma. Förkylningssäsongen började med vabbning och egna sjukor. Jag bakade och hade höstkänslor, och Kiron gick på sitt första biobesök!
 
OKTOBER
Vi fortsatte greja hemma bla. med köp av "nya" köksstolar. Kiron fyllde 5 år! Sjukorna i familjen fortsatte. Vi åkte på familjekryssing med Silja Symphony där barnen fick träffa Mumin och Lilla My. När vi kom hem blev det firande av Halloween, som hela familjen älskar!
 
NOVEMBER
Kiron gick på sin första Halloween-fest. Mattias började jobba 50 %. Barnen hade fotografering på dagis och syskonmatchades  ;). Kiron var hemma från förskolan ca. 3 veckor!!! Han genomgick sin andra penicillinkur på 1 månad...Jag surrade och drack vin med min syster Anki och svägerska Kikki, Mattias fick frukost på sängen på fars dag, jag var testperson på Attityds färgutbildning och fick ny sprakande hårfärg. Jag genomgick magsjuka och sen dottern, och jag konstaterade att vi då haft 1 månads konstanta sjukor i familjen...  
 
DECEMBER
Vi firade brorson Robin som redan blivit 1 år!! Vintern anlände med MASSOR av snö! Fixade inför jul och advent. Jag köpte nya glasögon, gick på bio själv och såg Twilight Breaking Dawn del 2 (årets enda biobesök tror jag?). Snöslunga införskaffades, ett behövligt köp!
Vi firade härlig jul med vår släkt, och året avslutades med nyår med vänner!

Ett härligt 2012 har det varit!
 
 

1 kommentar:

Catarina sa...

Vilken härlig årssammanfattning! God fortsättning på resten av 2013 också! :-)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...