onsdag 29 augusti 2012

Vi i månadens Journalen, veckans middagar och helgplaner.

Idag kom månadens Journalen Härnösand/Kramfors i brevlådan! Ni kanske minns att vi blev intervjuade några månader före bröllopet? Det var till denna tidning, en trevlig tjej vid namn Anja gjorde artikeln.
Den handlar om vår bröllopsplanering. =)


Fina bilder, fast Kiron var verkligen superlånghårig här!
Här kan ni läsa artikeln på nätet: http://www.journalen.nu/sub/1208repo12.html

Idag har jag plockat fram kläder som vi haft undanlagda i väntan på att barnen ska växa i dem. Blev en hel del nytt i byrålådorna! =)
Till middag åt vi köttbullswok i tortillabröd, det var jättegott och barnen gillade det också. Det kommer stå på matsedeln fler gånger.
Kiron kan fixa sina tortillabröd själv, för nu är han snart 5 år och då är man stor, bara så ni vet!
Veckans matsedel har förresten varit och kommer vara:
Måndag: Pizza beställd från Pinocchio.
Tisdag: Grillade grillspjut, åt till sallad, strips och kall Exotic Mango-sås.
Onsdag: Tortillas med köttbullswok och sweet chilisås.
Torsdag: Makaroner och pasta Bolognese-sås på burk, (snabbt och lätt!) med grönsaker.
Fredag: Laxfilé och potatis med hemgjord hollandaisesås, kokt broccoli.
Lördag: Surströmming och kräftor (vad man än gillar) med mina föräldrar och syskon med familjer!
Söndag: Ugnspannkaka med skinka.

Förutom dregglisar och mössklippning så har jag denna påse att ta itu med, allt är "laga-eller-göra-om-kläder" till vår familj, förutom ett par täckbyxor till Hannis som behöver ny dragkedja. Har sakta men säkert börjat arbeta mig igenom högen...

Nu ska jag snart gå på jobbet, arbetar 2 nätter igen. Sen har jag ledig helg, som ändå är fullbokad, med 5-årsdag (våra nära vänners Robin), kläd & leksaksloppis (nu ska jag bara köpa, inte sälja) på Brännaborg, middag med mina föräldrar och syskon, och 5-årskalas endast för pojkar på söndag. =)
Imorse/inatt (?) fick förresten Johanna och Mattias sin lilla pojke, vad härligt med ny-bebis! Grattis till er!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...