onsdag 1 augusti 2012

Bröllopsbilder 2; FESTEN!

Hej på er!
Vi har varit hemma och haft kräftskiva, men de bilderna får ni se en annan gång...;o) Tänkte fortsätta med bröllopsbilderna och hoppas ni inte kräks på mig, men för dem som var där är det ju iallafall kul att se.
Nu till bröllopsfesten!

Toastmaster-paret Maria (min syster) och Thomas (hennes man) underhöll gästerna under tiden vi fotade oss.
Tills vi kom hade de förberett nåt...=)
En ballongtunnel, och varje ballong var ris-fylld! Vi fick spräcka alla ballonger med varsin nål allteftersom vi gick i tunneln.

Brudskål!



Vår fotograf Linnea, och min "svägerska" Kikki med lill-Robin.

Till bords!
Maria informerar om hur kvällen planerats, festprogram m.m.=)

Jag, Mattias, mamma, svärfar Roger....

Fr. vänster svärfar Roger, hans fru Carina, svåger Thomas, vännen Marianne.

En del av honnörsbordet. Min pappa bredvid mig, och min mamma bredvid Mattias.

Längst upp till vänster svåger Thomas P och min syster Anki, bredvid dem funderar Ia på när hon ska få ta mat ;o), och nere till vänster Lena.

Svärfar Roger var en av dem som höll fint tal, alla tal var så rörande eller roliga, blev en del tårar igen!


På borden fanns pussklockor, om gästerna ringde i dem måste vi pussas, och de användes flitigt, vi hann knappt äta!
Tiril tog lunch-lur efter vigseln, och vaknade sen piggare och med aptit!
Presentbordet.

Marianne håller tal!

Liten paus efter maten för undanplockning osv, och solen var varm och skön att mingla i!


Niclas, Daniel och Mattias J.

Våra glasprydnader, och jag och min nyblivna make!

Sötskruttan och hennes fina skor.

Mamma i konstnärs-tagen...

Svåger Mats och hans Hanna.

Kiron och Emilia hade kul på festen de med. =)

Marianne, och Maria.

Mingel, min svåger Thomas E, min kusin Susanne, mamma och Susannes man Magnus.

Härligt i solen!


Bildspel. Blandade bilder på oss, med text och musik till, "Unchained Melody". Vi har sett till att få flera av våra favoritlåtar involverade i bröllopet och festen, vi är totalt ljudminnes-nördar och vill gärna minnas bröllopet med musik...;o)

Dax för de fina tårtorna, som Lenas kusin Lotta Westin gjort! Sååå fina och jättegoda var de! Vit marsipan med blå rosor, silverblad och bård, fyllda med blåbärsmousse.
Här "honnörstårtan", hehe.






Gapa stort!


Mer mingel och fest! Högst upp till vänster Ms kompis Stefan och min syster Anki, till höger Ia, Lena och jag, längst ner till vänster trubaduren Andreas (som lät Mattias sjunga "Whiskey in the jar" 3 gånger, haha!!!), och längst ner till höger Tiril och svärmor Haidie.

Brudvalsen, som vi dansade till Shrek-"Fairytale". Den övergick sen i  "Gone with the sin" med HIM.

Mer dans! Många glada människor på dansgolvet! =)

Baren öppen. ;o)

"Min är grönare än din!" Pelle, Daniel, Andreas och Mats jämför...

Fest! Överst vänster Daniel och Niclas, höger Ia och Camilla, nere vänster Pelle och Daniel, och höger Mats (o Marianne i bakgrunden).

Hade en helkul kväll!! Denna fina tavla målade gästerna åt oss under kvällen. Kommer pryda vår sovrumsvägg när vi tapetserat. =)

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Roligt att följa er bröllopsdag i bilder ju!! Ser ut som ni hade en riktigt perfekt toppenbröllopsdag!! <3

Monita sa...

Härliga bilder och vilka vackra tårtor! Tavlan var ju störtskön!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...