söndag 29 juli 2012

Äntligen mer bröllopsbilder! 1 ;VIGSELN.

Äntligen har jag sorterat bilder från bröllopet...och ni känner ju mig, det blir rätt mycket, jag har så svårt att välja bort, vill ju visa allt från en av de vackraste och underbaraste dagarna i mitt liv! Det kommer båda vara bilder av vår fotograf, min fostersyster Linnea (de flesta bilderna!) men också några tagna av andra.
Jag har delat upp bildinläggen i 4 omgångar (tror jag det kommer bli) och börjar med vigseln. =)

Min bröllopsdag började med frukost och bok i solen, sen hämtade Ia upp mig, och jag skämdes bort med sånt här under tiden hon fixade hår och smink! Hon hade kvällen före också fixat min brudbukett, Tirils näbb-bukett och Ms corsage. Är oändligt tacksam, Maria, hoppas att du vet hur otroligt mycket du betyder för mig!
 
En del stress senare var det dax för vigseln! =)
Fina familjen Kjönberg/Alvsporre (min bror med vad jag idag hört hans nyblivna fästmö, grattis till er, och deras son. )
Våra fina familjer och vänner väntar.
Ingång till Pachelbel´s Canon in D Major...vi kan vara rätt traditionella ibland. ;o)

Tiril var jättetrött och ville mest bara vara i famnen, inte alls gå fram altargången, så hon satt snällt hos farmor istället.
Kiron var ringbärare, och såå duktig, han imponerade stort!

Vår duktiga solist Emma Ekebjörk sjöng "Där du andas" så fint så jag nästan bröt ihop. Det fälldes överhuvudtaget en hel del tårar under vigseln, tur man hade vattenfast...
Ringbytet.
"Nu är ni man och hustru".
Mer solosång, otroligt vackra "Mitt hjärta tillhör dig"...
Mattias var under hela vigseln så nervös så han skakade, jag var rädd att han skulle svimma...Och jag blev väldigt överraskad och rörd då prästen påtalade gitarren som stod i ett hörn, och Mattias gick fram och spelade och sjöng "Jag ger dig min morgon", en gemensam favoritlåt. Han hade övat in den i hemlighet. Min älskade!
En betydligt mer lättad Mattias, under välsignelsen.
Familjen Magnusson!

Detta kort gillar jag jättemycket, taget av Linnea...=)
Jag hade ris innanför underkläderna t.o.m, och min klänning var en ypperlig ris-samlare...

Första kyssen som man och hustru, vi hann inte med oss i kyrkan! =)
Här flyger riset!
Kramkalas, här av svärmor Haidie!
Jag och min fina syster, vår superduktiga toastmadame.
Mina fina systerdöttrar var också med på vigseln. =)
Barnen tyckte riset var störtkul.
Mina föräldrar Ann-Charlotte och Bernt, och vi.
Carina och Roger (Mattias pappa med fru) och vi.
Voitto och Haidie (Mattias mamma med make) och vi.
Fina gäster!
Mer fina gäster, närmast kameran min kusin Linda (som jag också jobbar med) och hennes man Roger!
Söta systerdotter Moa!
Och hennes söta lillasyster Wilma!
Min "fostersysterdotter" Emilia. =)
Finaste Ia´n i världen. =)
Min fina barndoms och nutidsvän Marianne.
Söta familjen Jonsson Fahlen som väntar tillökning när som helst!
Duktiga fotograf/fosterssyster Linnea!
Blev lite fotografering utanför kyrkan också...Innan vi for iväg på mer fotografering, haha!


Sen snärtade vi iväg i svärfar Rogers bil för mer fotografering, medan gästerna fick bål och pyssel nere vid Klockargården.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...