måndag 27 augusti 2012

Åskoväder, plåster på såren och dikt!

Nu är jag ledig 2 nätter igen! Herregud vilket oväder det var inatt, åskan gick och starka blixtar, regnet vräkte ner och stark blåst, hörde ljud mot fönstren hela natten så jag fick tassa runt för att kika oftare än vanligt så ingen var uppe, haha det är då man kan bli paranoid...=)
 
Åskan och regnet är slut sen länge men blåser gör det än.
Sen jag vaknade har jag svarat på mail på fb och vanliga mailen, kikat igenom räkningarna som jag strax ska fixa, råkat beställa lite kläder på H&M (50% på vissa varor till torsdag) men allt var till Mattias ;o) , zumbat lite och sen ätit köpe-pizza som belöning för allt jobbigt!
Nu softar vi en stund i soffan innan det är dags för de trötta barnen att krypa till kojs...
 
När vi hämtade bytardagsprylarna hade jag duktig bärhjälp av Kiron, efter sin förmåga, han är stark! ;o) Sista rundan blev han så ivrig så han sprang och snubblade på stengången...Oj vad ledsen han blev... =(
Några Bilar-plåster senare blev det lite bättre iallafall.
Fick mig att minnas dikten som Mattias läste på Kirons dop, för lite över 4 år sen, jättefin och jag blir fortfarande tårögd av den, vi bytte ut "mamma" mot pappa och tvärtom =) ;

Vad vet du om livet kära lilla barn,
du ligger så trygg i min famn.
Mamma vill leda dig likt en blinkande fyr
när vågorna slår emot hamn.

Skrapsår och blåmärken från livets äventyr
tillsammans sätter vi plåster på.
Och tårarna på lilla runda kinden
försvinner med lite omsorg då.

Mitt älskade barn vad jag längtar
tills du springer så lycklig och glad,
rakt in i mammas trygga armar
och ger en kram som förgyller min dag.

Du vet väl om att du är älskad
av din pappa och av mig?
För varje dag vi tänker:
Finns ingen på jorden vi älskar mer än dig.

1 kommentar:

Martina - mamma till Novalee & Haylee sa...

Gud så fin text!! Hade två stycken jätte fina också och dem kan jag inte ens läsa utan att börja gråta.. har blivit himla känslig sedan Novalee kom faktiskt.

Tack så mycket :D Kommer också ihåg att vi skrev lite med varandra då :)
Kul när man läser igenom gamla inlägg och kommentarer ibland och hittar tillbaka till gamla bloggar..

Mvh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...