tisdag 20 mars 2012

Second hand-shopping, Buzzador-testande och middag med bror o familj!

Tar lite paus från modeshowsbabblet idag, haha. =) Har inte fått fler bilder eller filmer, så jag väntar lite.
Vill slå ett slag för begagnat-shopping! Miljövänligt, lätt att fynda, ekonomiskt, och smart! Speciellt möbler, böcker och barnprylar!
Vi köpte ju en Expedit-hylla i helgen, på den lokala köp och sälj-gruppen på facebook. Här är mina senaste emottagna köp (har tröja och jacka jag ska hämta också). En Spindelmannen-dräkt, med huva, till Kiron. En "jag-lär-gråta-ihjäl-mig"-bok till mig ("Varför gråter inte Emma?") , och sommarskor till Kiron! Snygga va?

Säljer också nästan mer än jag köper, det senaste jag sålt var en fodrad jacka och galonbyxor efter Kiron, och Gangstar-dress och bebisskor efter Tiril. =) Och till helgen är det dax att sälja på bytardag, lördag 24 mars på Parketten, kl. 10!!! Missa inte!  Jag håller på prismärka för fullt nu...

Jag fick igår ett stort paket i brevlådan, från Buzzador. Jag ska buzza om NIVEA Deo Pure & Sensitive, speciellt för de med känslig hud. En flaska till mig och 10 flaskor att dela ut till vänner och bekanta som de ska testa. Vissa kommer få flaskor som jag delar ut men om jag glömt dig och du vill testa kan du ju höra av dig till mig. =)
Kiron blev överlycklig över Spindelmannen-dräkten, och visade hur extra snabb och stark han blev i den. =)
Igår hade vi kärt besök, bjöd min bror och hans familj på middag, korvstroganoff. De kom nån timme före så barnen hann leka riktigt också, och det gjorde de...;o)
Robin bara växer och växer sådär som bebisar ju gör. Nu gjorde han mig extra glad med flera leenden och småskratt när jag pratade med honom. =)
Tiril tycker det är så kul med bebisar och ville gärna hjälpa Johan bära bilstolen. =)
Inatt trodde jag vi skulle bli tvungna att vabba igen...Kiron vaknade efter några timmars sömn och var jättegnällig och hade klåda, han hade utslag fulla knäna, fodknölarna, armveck, lite i ansikte, och magen. Smorde med Hydrokortison som vi tack och lov hade hemma, det hjälpte inte tillräckligt så han fick en dos Tavegyl som vi tack och lov också hade hemma sen sist han hade utslag. Idag var prickarna borta, puh! Måste varit en allergisk reaktion på något, troligtvis jordgubbar som vi åt i förrgår. Fast jag vet inte, han har ju ätit det förr...men allergi kan väl komma när som helst. Ja vi får prova oss fram.

Ha en fortsatt bra dag! Pöss!

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Ja jag gråter inte så superofta när jag läser böcker men då jag läste "Varför gråtere inte Emma"kunde jag fasiken inte ens se bokstäverna till slut för alla tårar som flöda , speciellt i bokens början.. =´(

Vilken fin spindelman du har!! Vågar inte visa bilden för min son..Då vet jag en som vill "biställa" på en gång!

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...