torsdag 6 oktober 2011

Stugvistelsen och bowlingkväll!

Idag har jag jobbat en kort arbetsdag, 7.30-12.30. Skönt att vara tillbaka på jobbet, men känner att nacken tar lite stryk, blir fort liksom trött i den, och får värk...=( Upptäckte också att vissa ställningar när jag sitter och syr (tex. när jag nålar med plagget i knät) inte funkar så bra....=(

Jag som mår bra av sömnaden och gärna syr för att pigga upp mig...Hoppas det ger med sig snart!

Nu är jag ledig imorgon och har arbetspass lördag-måndag.

Här kommer bilder från stugvistelsen och bowlingkvällen. Var som sagt superlugnt i stugan, nästan för lugnt, för jag tog inte med mig symaskinerna, och TV-boxen pajade så vi kunde bara se DVD, som vi som tur var tagit med. Jag läste tidningar, bok och slappade, men tidvis var det för tråkigt!!

Kom ut på några promenader! Här kikar barnen in i mysiga skogen.... Var vackert solsken mellan grenarna, svårt att fånga på bild, men denna bild tycker jag blev rätt fin. Myrstackar och vattenpölar är roliga att upptäcka!
Hugo är en sån katt som kan sova precis var som helst, man hittar honom överallt!!!
Så otroligt vackert där uppe!!!!




Blev lite fiske på lördagen, fick 2 små abborrar....på måndagen blev det 2 mini-mörtar. =)
Lördagkväll hade vi bokat bowling på Strike i Kramfors, för att långt i efterhand fira pappas 60-årsdag, har ju blivit tvungna att skjuta på det av diverse anledningar! Alla syskon med familjer var med!
Min käre lillebror Johan och jag var lika "dåliga", hehe, vi kom på delad sistaplats på samma poäng, tillsammans med Mattias som också han var väldigt ringrostig på bowling....=)

Mina söta föräldrar!
Mamma, Tiril och Kikki föredrog att titta på, mamma och Kikki provade varsitt slag bara.
Stilige sonen, som upplevde sin första bowlingrunda, han var duktig!
Me and my brother... Detta är den cardigan jag köpte från Me & I förresten. Snörena knöts upp hela tiden... Men annars var den tokskön!
Kiron spanar in sitt kast....
Och Tiril spanar hon med, från Kikkis axlar!
Vi hade 3 banor, och en av dessa var barnens. Vi var 15 pers varav 12 bowlade. =)
Tiril funderar på vilket klot hon ska testa! Ni skulle förresten se de små bowlingskorna de hade i hennes storlek, 22, hur söta som helst!!!
Lillkusinen och storkusinen.

Jag hjälper Kiron lägga upp klotet...
Mormor med en hög ungar. =)
Efter bowlingen vankades god mat i restaurangen. Jag tog ankbröst med goda tillbehör, men den godaste rätten tror jag ändå var Mattias Parmesanrisotto, himmelsk!! Kiron fick amerikanska pannkakor, med glass, chokladsås och godis, oj vilken middag. ;o) Från vänster i bild; Wilma, Emilia, min syster Maria, hennes man Thomas, Kikki (Johans sambo och mamma till hans kommande barn) och Johan.
Moa och Mattias väntar på mat.
Och så även jag och Kiron.
Kiron, Thomas P (min syster Ankis sambo), Anki, mamma och pappa.
Kikki och Johan har fått in sina Strike-burgare.
Var en trevlig kväll! Synd att man kommer iväg på sånt så sällan!
Hehe, måste ju visa Tirils sovställning! Detta är under lunchvilan, hon hade lindat snuttefilten runt huvudet och somnat ihopkurad i resesängen...


Barnen i sina nya LillSpooky-mössor, riktiga färgklickar! Vi hade tur med vädret i helgen, riktigt nice!! Såhär i efterhand önskar jag dock att vi åkt hem på söndag som vi först tänkt, istället för måndag, då det nu blev som det blev. Men men, kan inte grubbla på sånt!

Kram på er, nu är det dax att äta fiskpinnar! Såg ni förresten premiären av "Arga Snickaren" igår? Det gjorde jag, och drack självklart te till....=) Har också spelat in säsongspremiären av "Desperate Housewives" (kanske blir den ikväll), "Grey´s Anatomy", nya serien "Happy Endings" och nya serien "Body of Proof"...så nu gäller det att få lite tid att se dem!! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...