måndag 28 februari 2011

Pappas 60-årsfirande!

Igår fyllde min älskade pappa 60 år!!! =) Vi for dit i lördags för firandet... Mamma och pappa hade öppet hus i gamla Stenskolan i Bollsta, en bit ifrån där de bor.
Pappa fick av oss barn med familjer blommor, en digital fotoram, borr kombinerat med skruvdragare, också ska vi nån helg framöver ta ut han och mamma på bowling och middag, ska bli sköj! Mamma hade fixat härlig buffé med tjälknöl, potatissallad, myrstack, kex, inlagda vitlöksklyftor och massa annat smarrigt. Dumt nog hade vi ätit sen lunch så jag fick inte i mig så mycket...(fast mumsade på resterna dagen efter, hehe!)En av de fina tårtorna brors tjej Kikki gjort! Passande! =)
Lokalen där vi höll till var ganska full ett tag.
Stenskolan hade mycket konst på väggarna, detta var nog den finaste tycker jag...
Min bror Johan med sin fina lilla familj, tjejen Kikki med sin dotter Hanna!
Kiron nedanför lite annan konst, trä"modell" på väggen av Gamla Kyrkan (där vi döpte Tiril). Dessa sniderier med båtar och grejer var roliga att titta på (och försöka känna på) för barnen.
Kiron och Kikki.
Bustroll Tiril och jag.
Samling vid elden för de som blossar....
Vi sjunger för pappa! Från vänster Carola, hennes mamma Anne-Maj (gamla vänner till vår familj), jag, min kusin Susanne, hennes fosterson Ossian skymtar nedanför, sen Susannes dotter Karolina (alltså våra barns tremänning), Susannes mamma Sylvie (min ingifta faster), oxå mamma...=)
Kikki, Johan, pappa sittandes, Susannes man Magnus (å sen Carola igen)
Min äldsta syster Ankis fästman Thomas, med fosterdotter Emilia.
Jag och syster Maria.
Barnen härjade, stora ytor att springa och dansa på...här är bror och mamma indragen i långdans, haha!
Kiron, Hanna och Emilia dansar loss lite energi.
Glajänta hos moster.
Denna fina limerick (?) satt inne på toaletten.=)
Tiril hos Marias man Thomas, Mattias bredvid...
Thomas rockar loss med Kiron!
Puss på´re! Blev många pussar åt alla håll under kvällen, haha!!!
Kiron och Emilia!
När det var dax för barnen att lägga sig gick vi hem till mamma och pappa och där fortsatte festen med olika grader av blöthet, hehe. Blev oxå lite Melodifestival som pappa spelat in.
Syster Anki och Thomas pussas de med...
Ankis fosterdotter Bettan och jag!
Min Mattias och jag.
Kikki och Johan gosar...
Thomas omgiven av två av sina favoritkvinnor, sin tjej Anki och svärmor Ann-Charlotte!
Och pappa och mamma visade att de kunde pussas de oxå!
Blev sent för att vara oss, efter 2 var klockan när jag la huvudet på kudden (de hade huset fullt, 3 av 4 barn med familjer sov över!) , så man var ganska seg dagen efter med för lite sömn och lite skallebank.... Men en trevlig dag blev det med, lite promenad i härligt väder, god rest-lunch och sen kycklingwok till middag innan det bar hemåt till Härnösand igen!
Barnen var ovanligt trötta de också...Tiril tog längre dagslur än vanligt, och Kiron däckade han med på vägen hem! Det tar på att härja med kusinerna!
Han sov också extra länge imorse...

Nu är det en ny vecka, med ganska mycket att göra...Jag har fått en del halvstora beställningar jag måste ta itu med, också ska vi hinna rensa leksaker m.m. till helgens bytardag, och M har också blivit ombedd på jobbet att jobba över...!

1 kommentar:

Anonym sa...

wow, vilken otrolig släktfest det blev för att din pappa blev 60år=). så många fina bilder och gulliga alla var som pussades. gillade också den konst du tog bild på!!

förstår att ni var trötta o sega, hoppas ni kunde ta igen lite vila sen. kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...