fredag 11 februari 2011

Fish Taco Gratäng recept och lite Bepanthen, och ny läsning!

Igår testade jag Bepanthen både på mina torra läppar och mina torra händer, och måste säga att det fungerade jättebra!!!! Så det kan jag rekommendera (och jag är verkligen en torris vad gäller dessa områden...) Är ju med i Buzzador-kampanj för Bepanthen och har fått hem provtub, och har dessutom delat ut en massa små tuber till mina vänner, de behöver ju inte bara användas till babystjärtar!

En annan Buzzador-kampanj jag är med i är Santa Maria Fish Taco spicemixer. I söndags testade vi tortillas med lax, det var jättegott! Ikväll ska vi testa Fish Taco Gratäng som man också fick med recept på...Tänkte dela med mig om ni vill testa! Tycker den verkar smarrig....


(Bild lånad från Santa Marias hemsida)

FISH TACO GRATÄNG
4 personer
700 g fiskfile
2 påsar Santa Maria Tex Mex Fish Taco Spice Mix
400 g krossade tomater
2 msk olja
1 dl strimlad purjolök
2 msk Santa Maria Tex Mex Red Jalapeno
salt och peppar
100 g fetaost.

Till servering: Färsk koriander och Santa Maria Tex Mex Nachos Chips
Värm ugnen till 175 grader och smöra en ugnsfast form.
Skär fisken i bitar och blanda med Fish Taco Spice Mix. Lägg fisken i formen.
Rör ihop krossad tomat med purjolök, jalapeno, salt och peppar och häll över fisken.
Toppa med fetaost och baka gratängen i ca 20minuter tills fisken är klar.
Toppa med färsk koriander och serva med Nacho chipsen.

Återkommer med smakutvärdering sedan! =)

Så till läsningen...jag håller på med Marian Keyes "Vattenmelonen" nu, har läst lite över hälften. Rätt så kul, sitter och fnissar lite, men lite tragiskt också, hur kul är det, stackars tjej, nyförlöst med sitt första barn och mannen lämnar henne för grannkvinnan! ...
Jag började på den här boken för flera år sen på jobbet, var nån som hade lämnat den i bokhyllan där i personalrummet. Men så försvann den, var väl nån annan som tog hem den, och jag läste aldrig klart. Men nu. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag håller med, bepanthen var verkligen suverän salva=). men däremot blev vi nog båda lite besvikna på kryddmixen, har provat den två gånger på olika sätt, men jag tycker fortfarande inte den gör sig helt bra med fisk utan passar mer med skaldjur. sen kanske det beror på att vi har allmänt lite svårt för koriander som gör att den inte föll rikitgt i smak...

kul att du äntligen får läsa klart boken som du en gång påbörjat, sådär har det varit för mig också några gånger.

kram på er!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...