söndag 27 december 2009

Juldagen! Firar hos farfar o Carina.

Juldagen...började i Bollsta, vi sov hos mina föräldrar. Fick lite orolig natt, Kiron vaken en hel del.
M for hem en sväng till Härnösand för att lämpa av lite julklappar m.m... Min syster Maria med sin familj skulle äta middag med mina föräldrar, och de kom lite tidigare för att hinna träffa Kiron lite, och det blev en tidig julklappsutdelning! Barnen river upp julklappar! Närmast kameran Kirons kusiner Moa 5,5 år och Wilma 2,5 år. Moa stod för utdelningen...kan läsa själv! Kiron fick bla. en ficklampa denna dag, perfekt! Han gick sen och lyste på sina övriga julklappar!
Wilma med kjolen jag sytt. Hon tyckte den var fin! Hon och Moa fick varsin. =) (Se sybloggen)

Sedan åkte vi till farfar Roger och Carina i Sandslån. Där var också Carinas dotter Linda och Mats o Hanna.
Mysigt välkomnande med glögg och pepparkakor ute till brinnande eldkorgar som värme!
Fick älgstek och fläskfilé med potatis till som middag! Från vänster Carinas dotter Linda, Mats tjej Hanna, Mats och sen jag, oxå Kirons huvud...
Kiron ger Hanna fullt upp!
Såklart julklappsutdelning även här...Kiron ser nöjd ut! Här öppnat en bilbana. Efter att han öppnat sina klappar övergick han till att öppna Carinas...

Farfar härjar med Kiron...han var helt svettig sedan! =) Ja, det var de nog båda två!
Innan vi for fick vi träffa Lindas "mini"gris Alma!

När vi kom tillbaka till mina föräldrar var det läggdax för alla barn, syster Maria o familj sov oxå hos mina föräldrar (stort hus...=)), och vi spelade spel, en liten halv-tradition som jag blir glad om vi hinner med!! Jag och Maria.
Mattias och Marias make Thomas

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...