torsdag 19 november 2015

Hallbänken och gaffelrosetter!


Hej! Ja, ännu en sjukdag! Tror jag börjat få tillbaka lite smak idag, men har mycket yrsel och täppt i bihålorna istället... =( 

Här är ett hemmapyssel jag gjorde för nån vecka sen, jag hade tröttnat lite på vår hallbänk "Maui" från JYSK, vi har haft den många år... Samtidigt är den väldigt praktisk (vi förvarar våra skor där, jag och M, barnen har ett skoskåp) och passar precis perfekt där bredvid vår spaljé. Så för att förnya lite så spraymålade jag bara korgarna grått, och satte dit nya band i spets istället för de gamla bomullsbanden som gått sönder. 

Här är den bästa före-bild jag kunde hitta, från förra året. Var ju fint med vitt också men jag ville som sagt förnya lite. 


Idag på eftermiddagen placerade jag mig i soffan med stickning och nostalgifilm, "Titanic", huuur länge sen som helst sen jag såg den! Såg den 2 gånger när den gick på bio och har sett den några gånger på DVD sen dess, bölar ju ögonen ur mig varje gång...

Blev också ett till litet pyssel i soffan, jag testade att göra rosetter med gaffel. Man kan göra olika varianter på dessa, med bara ett lager t.ex. men jag testade att göra fem varv. =) 
Söta små rosetter att sätta på t.ex. paket eller smällkarameller till jul! Bränner man kanterna på banden ripsar de inte upp sig. Och jag tror att organzaband passar bäst till dessa, lite halkigt med satinband men det funkar. =) 


1 kommentar:

solokatt76 sa...

Hur du pysslar! ! Jag får bara ångest av pyssel...
och Titanic har jag inte ens sett. ..😀

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...