onsdag 5 mars 2014

Hemmafix och pysslande!

 
Äntligen har man fått tillbaka lite ork i alla fall! Har varit rätt lugnt idag också, men jag har sån lust att göra nåt efter att ha vilat så mycket. En massa uppdämd kreativitet som måste ut!
Testat decoupage för första gången, samlat på mig material sen en tid,  och så kom äntligen lite finare servetter. Provade att göra eget tapetklister och det blev helt ok! Testade både med servetter och omslagspapper, och tycker omslagspapper var något lättare att få slätt. ;) Men det blir att öva mer, för skitkul var det! Blev en hel bunt på en gång! Några av dessa är färdigpimpade och klara, men det visar jag imorgon. ;) Hade lack hemma till allt utom den stora konservburken, den tänkte jag ev. använda som kruka så den måste lackas noggrant.
 
Vi kom iväg en sväng på Coop, Dollarstore och Jysk också. Inhandlades lite förvaring till syrum och tvättstuga, en snygg pläd till sovrummet och lite annat kul.

Äntligen är det lite mer ordning i tvättstugan! Vi behöver köpa ännu mer förvaring också men är i alla fall en bit på väg. Och väggarna och golvet fortsätter vi ignorera lite till. ;)

Som synes används diskbänken här till lite allt möjligt, får kanske köpa nåt riktigt sprithaltigt att rengöra den med. I alla fall förvarar vi nu tvätten uppe på denna hylla och fick på så sätt mer plats på golvet för kattmat och kattlåda (haft i backar under diskbänken tidigare).

Vidare har vi alltså köpt lite mer förvaring till syrummet, så det blir mer och mer ordning där med.
 Igår fick vi hjälp att bära bort den stora otympliga tjockTVn vi haft uppe i vårt sovrum, äntligen!! Så där har vi ställt i ordning en läshörna jag velat ha länge, satte liggfåtöljen där och har tagit upp min gamla ärvda fåtölj (efter farmor eller mormor??) till andra hörnet. Jag är så nöjd, blev såå fint!! Ni får se bilder imorgon. Och som extra-TV har vi nu en liten plattis i lekrummet till barnen istället, köpte på facebook. Älskar att få ordning!
Idag blev det kalops till middag istället för indisk gryta, kom på att det var nog minst ett år sen sist! Gör-gott!
 
Imorgon har jag besök hos ortopeden för min fot, är nervös över vad de ska säga, men jag hoppas att de kan hjälpa mig!
Nu ska vi mysa lite och se lite film tror jag. En film att rekommendera är "R.I.P.D", den var riktigt kul. =)

2 kommentarer:

Maria sa...

Skönt att du är piggare och börjat pyssla igen! Jättefint blev det ju! Mycket bra förvaring också i tvättstugan! Där är ett rum som jag också behöver göra iordning...har för 6 år sedan ritat en ritning på hur jag vill ha det där inne men fortfarande inte hänt något! Men trppaen hade jag ju önskat omgjord sedan vi flyttade in för snart 10 år sedan och den blev ju klar i julas! =)

Hoppas ni får hålla er friska nu och lycka till imorgon med din fot! Kram

Anonym sa...

åååh vad mycket hemmafix, blir riktigt avis!!

Det är riktigt roligt med decoupage, var längesen jag gjorde något med det. jättefina burkar du fixade=)!!

ser fram emot bilder från er ommöblering.

hoppas det gick bra med foten idag!

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...