lördag 29 mars 2014

Härliga helg!

 Så skönt med ledig helg!
När jag kom hem från jobbet igår la jag mig ute på baksidan i solen och somnade till en stund, var så trött!
Sen blev det städning, fredagsmys för barnen, och tacomiddag. =)
 
Jag och M såg äntligen "Hobbit-Smaugs ödemark", vi har väntat på "den rätta kvalitén" även om filmen funnits tillgänglig ett tag. Den var bra!
 
Haha M och barnen klev upp före mig imorse, och när jag kom ner och skulle göra frukost möttes jag av detta. Tankspridd make, egentligen är det väl inte helt ovanligt?
 
Har varit kanonväder ute idag! Lovar, jag har t.o.m. fått lite färg! Bara en gnutta, krävs mer att ta bort vinterblekheten men ändå.
Min bror Johan och sonen Robin kom förbi på förmiddagen och drack lite kaffe (nja inte Robin då, han drack Festis). Barnen fick leka lite, de tyckte det var jättekul att lillkusinen kom förbi.
 
Efter att de gått så fixade jag lite vår i uterummet. Plockade lite ute och sen satte jag mig i uterummet och sydde. Barnen var och lekte både hos oss och hos Horns.
 
Blev årspremiär för middag i uterummet idag! Vi grillade fläskytterfilé och baconspett, med ugnsrostad potatis och morötter, ruccolasallad med fetaost, och chilifraiche till. Mmmmm!
 
Så vi har varit ute i stort sett hela dagen, blev lite för kallt kring 18-tiden efter middagen.
Tim kom förbi och lekte en stund. Kiron sa att han tyckte det varit en sååå rolig dag för de hade fått leka med kompisar tre gånger! Först Robin, sen Wilma/Alvin/Tim och sen Tim. =D

Imorgon fyller ju Mattias år, så jag och barnen bakade också till kvällen, de var mest med på två sorters småkakor...
 
 
...Chokladkulor och Kanelbågar. De hann också kika på cupcakes (som jag ska dekorera imorgon) och mjuk pepparkaka. (Båda de sistnämnda är gjorda av sån där färdig-sats som man bara tillsätter vatten, M som ville testa.=))
Ikväll har vi ju myst lite extra med tända ljus på Earth Hour.

Hunnit se ett avsnitt av Game of Thrones, nu är jag trött som en gnu. Imorgon blir det firande! God natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

har ju sett lite bilder från söndagen också och det verkar verkligen som att ni haft en toppenhelg=)! jättefint du har gjort ute! o vad avundsjuk jag blir på ert uterum, härligt att ni kan sitta ute.

haha jag är nog minst lika tankspridd som M är =).

kram!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...