söndag 2 mars 2014

Gammalt pyssel och fix, nya etiketter och väntande idéer.

Är less på att vara sjuk. =( Pysselsugen och vill ha ork! Har kikat lite på gamla bilder både här och i sybloggen. Om ni inte sett det redan så har det tillkommit två nya etiketter de senaste veckorna, nu hittar du inlägg under kategorierna "Resor" och "Pyssel & Fix". Detta bland annat för att underlätta även för mig själv när jag kikar tillbaka, har ju haft bloggen i över 5 år så det blir lite som en minnesdagbok.
 
Angående pyssel så hittade jag lite som jag åtminstonde tror jag inte visat i denna blogg, förutom förbigående i bakgrunden... Jag har ju separat syblogg men det är ju inte enbart kläder jag syr.
Julen 2011 sydde jag julklappar till mina svärföräldrar och mina egna föräldrar, varsitt kuddfodral med foto av barnen tryckt på.
 
Och vi fick också två nya kuddar till soffan på samma gång. =) (Nu är det förresten strax dags att sy fler tror jag, vill bla. ha med egna minnen från vårt bröllop.)
 
Och ang. bröllop så fick jag till Ia och Daniels första bröllopsdag 2012 sy 4 kuddfodral med minnen från deras bröllop. Ett fint och ärofyllt uppdrag. =)
 
Till vårt bröllop sydde jag förutom dotterns näbbklänning också ringkudden i samma tyger som klänningen. Kiron var ju stolt bärare! ;)  
 
Ett lite nyare pyssel som inte direkt dykt upp här än, en loppisfyndad hylla som tillsammans med en tallrikshylla fick ny färg i somras. Tallrikshyllan har vi inte satt upp än men platsen är vald, tror jag. ;) Visas senare. Men denna fick i alla fall Tiril till sitt rum!
 
(En liten påminnelse:)
 
I onsdags när pappa var förbi (med syster, Tobbe, bror och Kikki) så hade han med sig lite pysselmaterial till mig. Har idéer till dessa men för tillfället står de ju alltså och väntar, och inte bara detta heller, har förråden fulla med projekt. Om dygnet hade fler timmar och baciller kunde låta bli mig! =P
Zoegas-burken fick M när han handlade 2 paket Zoegas.
 
Idag har det varit jättelugnt här. Målat lite med barnen, läst, sorterat skor samtidigt som jag kikat på Vampire Diaries och The Originals...Mindre än två veckor till bytardag. Ikväll har vi myst med film hela familjen. Jag och M ska väl se nåt innan läggdax.

1 kommentar:

Maria sa...

Åh vad fina kuddar! Helt underbara! Önskar jag var duktig på att sy! :)

Ska bli intressant och se hur burkprojektet kommer bli! :)

Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...