söndag 11 december 2016

Elak, julmarknad och vårt julfix...

Så var också denna helg slut, jag jobbar sista jobbnatten inatt och har sen ledigt två. Fortfarande depp deluxe, det är så mycket nu om och kring mycket... =´(. Jag känner mig som en elak och dålig mamma och fru som mest skäller, grubblar, deppar och/eller är stressad. Är sååå glad att jag sökte föräldraledigt till jul redan för länge sen, det känns välbehövligt att få rå om varandra! En annorlunda jul kommer det att bli oavsett, vi vet ju inget om hur det blir med mamma än.

Mattias och barnen brukar försöka hitta på nåt under mina natthelger så det är tyst i huset. ;) Igår var de till Nordingrå och hälsade på Mats, Hanna & Clint, hjälpte Mats med något med bygge. Idag har de varit på årets julmarknad på Murberget! Vet inte för vilket år i rad jag jobbar då den är, var längesen jag kunde gå i alla fall. Verkligen trist för det är en fin marknad, gamla mysiga hus och man får riktig julstämning. Fast familjen köpte bara nån strut med godis och kikade sen. ;)


Murbergskyrkan!


Sen var de upp på Vårdkasen en sväng också, och såg på snökanonen in action. Väldigt växlande väder nu. Den senaste veckan har ju snön smält bort pg.a tögrader och regn, men nu small det till och blev runt 14 minusgrader igen. Ingen snö men snorhalt.
Utsikt över Härnösand!!


Sen har vi såklart också tänt det tredje ljuset ikväll. Och sett på "Selmas Saga" som vi alltid ser tillsammans, en tradition att bevara med varje TV-kalender.
Vi är nästan färdiga med julklapparna, ett fåtal kvar bara till de "lite äldre". Det har till 90 % blivit nätshopping i år, hade varit kul att springa på stan som jag brukar såhär före jul och köpa klappar, men tiden, och orken, finns ju bara inte. Kanske hinner nåt än, vet ju på ett ungefär vad vi ska köpa i alla fall.
Jag hann  göra första julgodiset i torsdags, Brända mandlar! Ett försök att få lite julkänsla, funkade väl sådär.
Mattias och Tiril har pyntat lite i helgen. Och Tiril tjatar om granen så den kommer nog snart fram.
Ja, än ger jag inte upp, men som sagt, julen blir sig inte lik....  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...