lördag 11 oktober 2014

Fredag, feber och naturpyssel!

Hej! Igår var det tur att jag redan var ledig från jobbet, eftersom vår lilla skrutta vaknade upp med feber!! Låg mellan 38,6 till 39,6 hela dagen, stackars liten, trots febernedsättande. Hon klagade över att hon var så varm, och hade huvudvärk och ont i ögonen. =( Annars har hon inte varit speciellt snuvig innan, kom plötsligt. 

I förrgår hittade jag ju en fallen björk, och passade på att plocka med lite näver. Det mesta av nävern blötte jag i hett vatten och lindade runt små burkar, knöt sen runt med natursnöre. När det torkade formade det sig fint runt burkarna (krymper lite när det torkat). 



Så roligt med naturpyssel, just nu blir det mest sånt!  Tiril sov ett tag och då blev det The Originals och pyssel för mig, innan grabbarna kom hem. =) 

Till middag blev det hemgjord pizza, mums! 

Jag hann med mitt korta lilla Crosstrainer-pass igår innan maten, börjar försiktigt  men så skönt det var (fast jag också känner mig förkyld, rosslig och vass i halsen och snuvig)! Sen hann vi också med två danser var på Just Dance 4 till Wii, var ju flera månader sen sist! 

 Det var tänkt att vi skulle åka till stugan i helgen, bara åka tillbaka idag lördag för kalas, men det kändes onödigt att hålla på och böka med Tiril sjuk, och så är det lättare att reglera värmen här hemma än där i stugan... 

Senare på kvällen dukade vi fram vin, ost, kex och annat gott, vårat favoritmys med andra ord. 

Och till det lite rysare, nu är det ju nedräkning till Halloween!! Kvällens rysare blev en slasher-skräckis från 2009, nyinspelning på en 80-talsfilm, och hör och häpna har jag inte sett nån av dem faktiskt tidigare!! Nu måste jag ju se 80-talsfilmen också, denna var helt ok, just vad vi kände för. =) 

Sååå efterlängtad sovmorgon imorse, lite orolig sömn blev det med störig katt och sjuk skrutta (hon väckte oss vid 5 och ville ha medicin, hade då 39.6 i temp igen =(().  
Idag har hon legat mellan 38.2 och 38,7, men febern försvinner aldrig  helt ens med febernedsättande. Och halsont har hon också fått, fick inte i sig lunchen då det gjorde för ont att svälja (pannkaka). 

En lugn lördag-förmiddag, vi läste varsin bok och barnen såg TV. 
Nu har M och Kiron åkt iväg på Alvins kalas på badhuset. Tiril var ledsen för att hon inte kunde åka såklart. Hon har fått en ny tidning nu, sitter och ser på My Little Pony och leker, för tillfället någorlunda pigg. 
Jag ska pyssla lite en stund, har avklarat städning och grejande redan, och se senaste Vampire Diaries. När grabbarna kommer hem blir det lax och potatis till middag och sen lördagmys. Skönt med en lugn och skön helg, jag var sugen på att åka och shoppa (jag behöver jeans!!!) men det känns ju inte rätt att släpa med sjuk skrutta på det! Så det är bara att gilla läget och ta det luuuuuugnt! =) Ha en fin lördag! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...