torsdag 17 april 2014

Spännande tågtur och påskmiddag hos mina föräldrar!

Först och främst vill jag önska er en
! =)

Idag har det varit full fart från morgon till kväll! Lämnade Kiron imorse på skolan, han ville inte vara påskgubbe eller liknande, utan en klon från Star Wars, så dräkten åkte med. ;)
Sedan gick jag och påskkatten hem och städade!

Efter lunch fick vi besök av min svärfar Roger med fru Carina, de uppvaktade mig i förskott. Barnen fick också varsitt påskägg, eller ja det var ju bara Tiril hemma men de lämnade till Kiron också såklart.

Hämtade Kiron, hem och i med mellis och sen gick vi direkt till bussen som tog oss ner till stan och med mycket tight marginal (vi fick springa!!) till tåget som jag bokat. Mot Kramfors, barnens första tågtur! Spännande!

I Kramfors väntade M som slutat jobbet, och vi åkte med honom vidare till Bollsta. Mina föräldrar bjöd på påskmiddag idag, och alla vi barn med familjer var där.
Här är mina systerdöttrar Wilma och Moa.

Som oftast väldigt mycket mat och väldigt god mat! Mina fina föräldrar...

Mina två storasystrar!

Vi fick pussla ihop ett långbord och barnen fick ett eget rum, vi var 11 vuxna och 6 barn.

Barnen fick också sin traditionsenliga påskäggsjakt, sån har mamma och pappa fixat ända sen vi var små. ;) Ofta återbrukade gömställen men det gör ju inget, haha!
Mattias "busted!" med att mumsa Tirils godis? ;)
Blev sent hem, barnen direkt i säng och jag och M har slötittat på Twilight. Nu är bara jag vaken, dags att sova. Imorgon blir det kvällsjobb!



1 kommentar:

Maria sa...

Ni verkar ha haft en underbar dag!
Mysigt med påskmiddag med hela familjen! Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...