onsdag 2 april 2014

En riktigt jobbig och hemsk tisdag.

Orkade inte skriva igår... Gårdagen blev den jobbigaste dagen på länge. Jag hann bara komma in genom dörren hemma så knackade det på den... En katt hade blivit påkörd ute vid storvägen och de som stod utanför (de var inte dem som kört på katten) trodde det var vår, jag följde ju såklart med och det var mycket riktigt vår älskade goa Hugo!! :´(  Han hade inte klarat sig...
Längesen jag gråtit så mycket som igår, fyyyyy vilken hemsk dag!!

Jag hann bara komma hem med Hugo så ringde förskolan och berättade att Tiril ramlat och slagit ut en tand!
Otursdag?!
Hon har alltså slagit ut den andra framtanden, bredvid förra gluggen.
Mattias kom hem, vi hade bokat akut-tid på folktandvården och fick komma direkt.
De underliggande tänderna såg fina ut,  men det kan dröja innan hon får sina permanenta tänder eftersom det bildas ett benlager när de tappar mjölktänderna så tidigt. Stackars lilla tjej, hon läspar nu lite... En till tand var också lös, så hon ska äta skonkost i runt 10 dagar.
 
Helt slut igårkväll både psykiskt och fysiskt efter denna rent ut sagt SKITDAG!! La oss tidigt, jag var galet trött och sömnig, men så fort vi släckt lampan så började tankarna snurra och det tog lååång tid innan jag lyckades dåsa bort.
Av vår 14-årsdag blev det alltså inte mycket. Vi hade tänkt äta räkor för att fira lite smått men vi får ta det en annan dag...
 
Jag försöker trösta mig med att Hugo var en väldigt lycklig och tillfreds katt, iallfall de åren han bodde hos oss.  


Fina fina Hugo. Så TOMT utan dig liggandes på härsan och tvärsan på de mest underliga platser! Stora lurviga lufs!
Vi saknar och kommer sakna dig så otroligt mycket!
Sov så gott älskade kisse.

2 kommentarer:

solokatt76 sa...

Så himla ledsamt när husdjuren går bort :-(
Som sagt de lämnar stora tomrum efter sig de små liven. .
Kram

Cattis sa...

Usch, tänker på er! :-(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...