söndag 11 november 2012

Grattis fina pappa på farsdag! Och grattis min älskade make!

Hittade en dikt här på nätet, som jag tycker passar till min egen älskade pappa, jag har bara bytt ut nåt ord, den är skriven av Siv Andersson:
 
EN FAR
När jag var riktigt liten
och nån annan varit stygg
så var din stora famn
en plats där jag blev trygg.

En far är nån som vet
att skydda sina kära.
Du vakar över mig
långt borta eller nära.

När lasset blir för tungt
och hotar att mig stjälpa
så finns du där till hands
att stötta mig och hjälpa.

Som förebild du går
i livets långa trappa.
Och ingen är som du…
Du är min kära Pappa!
}------------------------------------------------------------------{
 
 
 
Idag väcktes barnafadern i huset av sång (vi sjöng versen "Lille far, lille far, lille söte faren, en sån karl, en sån karl, det är tur vi har én!) ;) paket och frukost på sängen. Maffig frukost, han orkade inte allt, hehe! (Muggen med världens bästa pappa fick han förra året. ;))
 
Paketet innehöll en flaska Jean Paul Gaultier Le Male (favvon) som vi köpte på kryssningen. =)
 
 
Han har blivit ordentligt förkyld, så jag vet inte om det blir nån turné till våra pappor idag. Han hade feber hela dagen igår, ingen feber nu på morgonen men inte pigg, vi får se.
Jag har rensat Kirons garderob lite, gick knappt att få igen byrålådorna, så 20 långärmade tröjor, en kofta och 7 par byxor tog jag bort. Ska sälja det mesta, sparade nåt plagg till Kirons "spara-påse". Det mesta jag själv sytt hamnar där.
 
Barnen var GALET gnälliga igår, de är nog inte heller är helt pigga, ingen feber men förkylning.
Igår kväll blev det iallafall mys med lite rött...
...och The Hunger Games! Rekommenderar den, riktigt spännande! Nu måste jag läsa böckerna också.

Japp, dax att göra nåt nyttigare! Ha det bra!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...