måndag 2 april 2012

Söndagsbesök och recept på smarrig pastagratäng. =)

Ny vecka, nya tag. =) Känner mig fortfarande nere till och från, men när man har fullt upp så känns det bättre,. =) Jag jobbar ikväll och imorgon bitti, har sen ledigt 2 dagar, innan jag jobbar i helgen igen. Igår kväll fick vi besök av svärmor Haidie och Voitto, de grattade Mattias och åt middag och annat gott med oss. =) De hade med sig bär och glass, och vi hade tårta kvar sen gårdagen. Barnen åt så jag tror de skulle spricka.
Farmor o sötstumpan.

Pappa dök också upp, mamma jobbade. Han kom lagom till fika.
Tengil har börjat vänja sig mer och mer vid barnen, men vi har fått stänga sovrumsdörrarna annars har han suttit under nån säng och tryckt hela dagarna, och har kommit fram mest när barnen lagt sig. Går ju inte att vänja honom om han inte träffar dem!
Kissekottarna fick också glass.
Busmorfar.
Mattias fick fina presenter, pengar och mer whisky!! =) Han ska ev. köpa en klocka för pengarna, vi får se.

Tänkte dela med mig av kokelijox-receptet jag lagade rigår, blev lite allt möjligt, och en stor laddning, i långpanna. Riktigt gott!

Kan  kalla det: KYCKLINGPASTAGRATÄNG MED OLIV, SVAMP O SALAMI

Jag stekte 3 kycklingfiléer i bitar (kryddade med salt, peppar, paprikapulver), stekte också ca. 300 g kantareller. Kokade lite broccoli. Kokade nästan ett helt, kanske 3/4 paket makaroner.
Blandade 2 dl créme fraiche med ett paket Philadelphia-ost grillad paprikasmak, ca. 2-3 dl matlagningsgrädde, en påse tacokrydda, lite salt och peppar.
La makaroner, svamp, kyckling, broccoli i stor långpanna, la också i svarta oliver och klippte ner några skivor salami. Bredde ostsmeten över och hyvlade över ost på toppen. Lite basilika på det sen in i ugnen till fin färg.=) Smaklig måltid!

1 kommentar:

Anonym sa...

va skönt att du känner dig bättre även om humöret svänger lite. jag mår också bättre när jag är sysselsatt. vilken skön dag ni verkar ha haft, och wow, ännu mer whiskey=D.

pastagratängen verkar ju god, lite synd bara att det är pasta. snyft, är lite trist att man slutat med det även om kroppen mår så mycket bättre av det.

ang muffinsform så vill jag verkligen påstå att man bakar mer muffins med en sån. köpte min på Lidl för 59kr tror jag o det är så mycket roligare när man får finare resultat. så nu bakar jag nyttiga muffins, finns ju även matmuffins man kan baka om man inte vill baka söta hela tiden=).

kram på dig, hoppas du får en bra vecka=)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...