onsdag 25 april 2012

Cykelpromenad och facebook-köp!

Igår var min lediga dag...så skönt, sov riktigt gott den natten även om jag fick stoppa om skruttan några gånger. Kiron var sin extratid på dagis, till 11.30. Sen förflöt dagen i lugn takt, lite lek ute, lite städning inne, lite TV och lite sömnad! =)
Mattias for direkt efter jobbet och hjälpte sin pappa lägga nytt tak, så jag och barnen fick äta middag själva. Skinksås och makaroner blev det, med färskost. Sedan tog vi en promenad i solskenet, solen sken fortfarande efter kl. 18, härligt!!!
Kiron cyklade, besvärligt där de inte sopat bort gruset men annars är han duktig. Har fortfarande stödhjul, känns inte riktigt redo än att va utan. Var en cykel på köp/byt/sälj-sidan på facebook igår, 16-tums som vi var sugna på, men vet inte om det är onödigt denna sommar, han klarar sig på sin gamla än, och han har inte riktigt lärt sig fotbromsa än.
Nåt som vi däremot köpte på köp/byt/sälj-sidan var 4 korgar till Expedit-hyllan! Köpte 2 st på rea när jag var ner till IKEA med Ia, men ångrade att jag inte köpte fler. Nu sålde en tjej 4 st, så jag slog till.
Blev genast mindre plottrigt i lekrummet. Nu är det bara provisoriskt inställt, korgarna ska nog stå nederst, och en del grejer ska upp då vi flyttat upp Trofast-hyllan till Kirons rum, så förhoppningsvis får en del av pysslet som nu står ovanpå plats i nån korg sen.
Ställde såhär provisoriskt för att jag inte har så mycket tid idag, nu är det lunch och sen är det strax dagis och jag ska iväg på medarbetarsamtal innan kvällens jobb-pass...

På tal om sälja, jag blev så glad för min "gamla" brudklänning blev såld, la ut den på Tradera igen, får igen pengarna i stort sett, nu hoppas jag bara det är en seriös köpare och att inget krånglar!!!!!

Nej, nu blir det pannkakslunch för barnen!!! =)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...