lördag 16 mars 2013

Barnloppis Parketten, loppisshopping och härlig lördag!


Oj vad dagen har gått fort, som så ofta! 
Hade ingen brådska till bytardagen på Parketten då jag inte var ute efter något särskilt, men kom dit strax efter de öppnat. Handlade mycket mindre än jag brukar, men som sagt, var inget särskilt vi behövde. Kikade efter lite shorts till Kiron dock, blev 2 st. Blev också ett par byxor till lill-Robin och ett par jeanstights till Tiril att ha i höst. =) Och barnen fick varsin bok. 

När M hämtat upp mig kikade vi in på Erikshjälpen, de firade 5 år idag och hade flyttat om och fått i mitt tycke finare än tidigare. Blev lite köp där, bla. tyg till mig själv, småplock till inredning, 2 rullar tapet med Laban och Anna (ska bli fondvägg till Tiril), och en sångbok med barnsånger till Mattias (gitarrspel ;))

Och på Coop fyndade vi ett par stövlar till Tiril på rea! 

Sen blev det hemma resten av dagen....Vi fick besök av min pappa, barnen åt lördagsgodis och såg film, och M röjde i uterummet och fixade dagens middag, vi valde att grilla fläskfilé och champinjoner, och åt strips, kall bearnaise och sallad till det.

Och på kvällen unnade jag mig ett varmt bad, sååå skönt! 

Vi hade tänkt se "The Hobbit" ikväll, men undanplocket efter bytardagen tog sån tid och den filmen är så lång, så nu ser vi på "The Bay", riktigt nasty hittills..!

Imorgon ser jag fram emot en dag utan något inplanerat, bara softa och ta det som det kommer. Har tänkt läsa ut min bok åtminstonde....
Ha det!!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...