onsdag 20 mars 2013

Nya byxor till båda barnen, sömnadsnytt och morgondag.

Onsdagen snart till ända.... Sov inte så bra inatt så jag är rätt trött och har ont i huvudet... Har varit en rätt bra dag. M var hemma med skruttan och jag har varit i skolan. När jag kom hem och vi ätit middag (köttbullswok, jättegott!) så sydde jag klart dessa mjukisjeans till Tiril. =) När hon såg fickorna ville hon genast stoppa ner saker i dem. De fick inte vara på så länge då ombyte snart behövdes, men hon gillade dem. ;)

Jag visar ju inte såå ofta här saker jag syr, har ju sybloggen till det... Men tänkte bara säga att jag ska byta namn på mitt "märke", från LillSpooky till AlvElida, några olika anledningar till det, men det är inte dax riktigt än, väntar på nya namnlappar. Kommer då låta min gamla syblogg finnas kvar och starta en ny under nya namnet. 
Kiron har också fått sydda byxor på sistonde, han är i behov av mjukisar, ratar nästan alltid jeans för tillfället... Här är ett par han fått, med Spiderman. 
Nu sitter jag och ser på "Sofias Änglar", ska ev. se "Vampire Diaries" sen också om jag orkar, är ju så trött. M tränar, har tapetserat lite idag. 
Imorgon ska båda barnen vara hemma från förskolan, då båda på förmiddagen har tid hos folktandvården...är liksom ingen mening för Kiron att gå dit efteråt heller. Synd bara att han missar kyrkans "Påskvandring" som hans förskolegrupp är inbjudna till. =( 

Får förresten tillbaka på skatten i år också, alltid skönt!!! Även M får tillbaka, men för honom tillkommer det ju också avdrag för jobb-pendlingen, så det brukar bli några tusingar till. Välkommet!

3 kommentarer:

Linda sa...

Vad duktig du är på att sy. Tänk om jag hade kunnat bara lite grann. :)

Här är en till som är såld på Vampire Diaries. Den serien är så himla bra. Vem väljer du Stephan eller Damon? ;)

Kram Linda

Fangoria sa...

Linda: Ja jag vet inte riktigt, gillar dem båda, men jag gillar nog mer Stephan-typen om jag måste välja. ;) Men Damon är ju såå snygg. ;)

solokatt76 sa...

Ursch vad trassligt ni verkar ha med sjukt hela tiden och dålig sömn.. =( Hoppas det vänder snart!

kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...