måndag 29 november 2010

Vår Måndag!

Måndag, ny vecka. M är tillbaka på jobbet, tån är bättre men inte bra, men han får stå ut, inte så mycket att göra.
Idag har det varit en hemma-dag för mig och barnen, nästan hela dagen. De fick båda ha sina nya "kryp-plagg", jag sydde klart Kirons tröja igår. Gjorde försök att fånga båda på bild men än tittade den ena ner än den andra... =) Min söta lilla fotovane kille! Några vattenlekar senare fick vi hänga kryptröjan på tork, och sen blev det show med julmusik, och Kiron dansade och plingade på gitarren...notera den lilla "scenen", sötis! Har sytt lite, börjat med julgardinerna till barnens rum. Synd att det är så kallt ute, lockar inte direkt till nån promenad. Här käkar Tiril mellis...och hon har båda händerna fulla av smörgåskex, så för att kunna roffa åt sig mer så tog hon upp resten av kexet med munnen...=)
När M kom hem så for vi på Frasses och åt middag, skönt att slippa matlagningen. =) I övrigt i veckan ska vi nog baka lite, har köpt pepparkaksdeg så nån kväll blir det väl det, och till helgen måste jag nog baka lussekatter...Är ju Lucia på MÅNDAG, går så fort!!!? Igår tände vi såklart första ljuset...såhär ser vår adventsstake ut just nu, har tänkt köpa blockljus att sätta siffrorna på, men det blir isåfall i efterhand nu då, för M orkade inte gå mer i lördags för att köpa blockljus....=)
Vi har en period av dålig sömn just nu, jag är lite lätt luddig i hjärnan och när jag än lägger mig räknar jag aldrig med att få sova ordentligt...
I övrigt njuter jag av "Så länge vi båda andas" när tillfälle finns, så myyys!
Imorgon blir det en spännande dagis-dag för Kiron, de ska åka BUSS!! Till biblioteket, för att se på teater...Blir ett litet äventyr. =)
Nu ska vi mysa till "Trolltider", blivit vår lilla kvällsrutin att se ett avsnitt. Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Lucia är ju först nästa måndag ;-)Nu på måndag är det den 5:e.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...