lördag 10 oktober 2015

Ledig lördag med loppisbesök och vinavsmakning!

Härligt med lördag!
Imorse fick jag sovmorgon, den var efterlängtad!! 
Tog det lugnt på förmiddagen, alla gjorde vad de själva ville (se TV/dator, läsa, spela) innan vi vid lunchtid for iväg och handlade lite. Blev en sväng på Erikshjälpen, jag hade några specifika saker att kika efter och hittade dem också. Blev bla. en gardin till stugans kök, ett tyg att sy kudde av, skål i pressglas, gammalt notblock och lite annat fint. =) 



Jag hittade också två klänningar till mig, den vita splitterny och  hade tagsen kvar och den svarta är en "festklänning" som ser så gott som oanvänd ut så mycket nöjd med priset 45 kr/st. =D 

När vi kom hem fortsatte vi fixa lite smått här hemma, satte upp några hyllor på Kirons rum, spraymålade lite m.m. Smakade av vårt hemgjorda krusbärsvin för att se om det behöver sötas mer! Det är inte riktigt klart än utan ska stå lite till, men har jäst färdigt. Det var riktigt gott, smakar mest rosé-aktigt. Vi har gjort det på krusbär och äpplen från mina föräldrar. 

Efter maten (renskav från Linas) tog vi en kort mörkerpromenad runt kvarteret...

...innan det blev lite lördagsmys med chokladpudding och Top 20 Funniest (roliga videos)! 
Barnen fick sen hoppa i säng, och jag och Mattias tittar nu på "San Andreas", en katastroffilm med jordbävningar. ;) Imorgon vill jag bara vara hemma och mysa heeeela dagen!!! Det är livskvalitet!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...