tisdag 31 mars 2015

Icke-vabbande vabbdag med lite pyssel! Och veckomatsedeln v. 14.

 När man har mellan 38.8 och 39.5 i temp hela dagen är det nog skönast att bara få sitta i soffan och se Barbie-film efter Barbie-film, om det är det man önskar! Så tycker jag, och så har det varit. ;)
 En höjdpunkt var då hon fick öppna post till sig, ett påskkort från farfar och Carina och Kiron fick ett likadant adresserat till sig. ;) 
Själv har jag städat men också suttit med henne i soffan och sytt lite påskpyssel. 

Mattias och barnen tog in påskris igår och klädde, och så blev det lite till pynt också. Haha smockat minst sagt! 

De här gjorde jag klara idag, lite missformade ägg och påskharar efter mönster ur en sömnadstidning.;) Piece of cake. 

Efter middagen gjorde jag i ordning en sats trolldeg som vi sen bakade ut. Kan inte förstå, varit mamma i över 7 år och faktiskt aldrig gjort trolldeg åt dem förr, bara använt själv till handavtryck när de var små! Här är receptet jag gjorde efter:
3 dl mjöl
1,5 dl vatten
1 dl salt
1 msk olja
(ev. nån droppe karamellfärg). 
Arbeta till smidig deg. Om du vill spara figurerna kan du efter utbakning torka dem i ugnen 1-2 timmar på 100 grader, och sen låta dem stå till dagen efter, innan målning. Har du använt med karamellfärg har de ju redan en färg men du kan ju alltid måla detaljer med tex. akryl eller hobbyfärg. Vi ska måla våra imorgon! 


Här är veckans matsedel. Jag jobbar många kvällar denna vecka, tog på mig en extra på lördag då en kollega behövde byta till morgonpass. Fördel en extra sovmorgon, nackdel att jag inte får äta middag med familjen fredag-måndag! =(  Jaja. De har påsklov till veckan och det blir ev. nån stugtripp men hoppas hinna umgås med dem så mycket jag kan ändå. 
Jag och Mattias firar 15 år imorgon men hinner inte fira på nåt speciellt sätt, men på torsdag slår vi nog till med lite sånt därnt räkmys igen. Sen planerar vi att försöka boka nån hotellnatt eller så längre fram. 

Jag har faktiskt tränat ikväll! Jag är lite smått förkyld jag med men orkade inte vänta längre, är ju aldrig riktigt frisk iallafall. ;) Så det blev ett kort crosstrainerpass, första träningen på över 5 veckor. Härligt men man tappar kondisen fort! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Fint påskpyssel! Jag nöjer mig som vanligt med att beundra andras pyssel. Inte en fjäder, kyckling, ris, tupp, höna , hare eller ägg har hittat mitt hus i år.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...