lördag 28 mars 2015

Firande, hundvalp, familjebild, shopping och lite till. ;)


Ja det har hittills blivit som jag trott, en helg med fullt upp nästan non stop! =) 

Igår när jag vaknat städade vi upp här i huset, var ingen mening med nån fönsterputs dock för snön hade vräkt ner och det var jättegrått ute. Mattias bakade kladdkaka, jag sydde lite på sovrumsgardinerna och fixade mat som vi hann få i oss innan svärfar och Carina kom och grattade Mattias. Han fick en whisky. ;) 

De hade med sig sin nykomling, 3 månader gamla Lakrits. Sååå tööööt!! Blandning mellan labrador och Golden Retriever. =D Man blir bra sugen. 




Carina ville ha en familjebild så då passade vi på att få med vår kamera också, sällsynt! 


Idag var det strålande solsken och snön som föll igår tinade så det hördes! Takras på takras och vi satt ute och svettades! 

På eftermiddagen fick vi ju tyvärr slita oss då vi verkligen behövde komma iväg till Birsta. Det blev lite köp på Rusta , IKEA, Buketten, och Panduro. Och så var vi även in på Coop Forum och Ica Maxi på hemvägen. Här är några av köpen, mest inredning till kök och vardagsrum! Vi beställde också gångjärn till köket och köpte tapeter till barnens rum, men de visar vi senare! Längtar efter att få det klart! 
Alla var lagom less innan vi var hemma så det blev Sibylla-middag och så tar vi laxen imorgon. Skönt att ha maten nästan-klar imorgon om vi ev. har främmande halva dagen.

Ikväll har jag bakat samtidigt som vi släckte ner hela huset (utom barnens nattljus, och TVn) för Earth Hour. Baka i skenet av stearinljus, det var nytt. =) 

Det blev en långpanna med Kärleksmums/Snoddas/Moccarutor eller som jag är uppvuxen med, "Kramforskaka". Min mamma gör vääääärldens godaste, jag lovar!! Jag har bakat efter hennes recept ikväll och hoppas att jag lyckats, men jag tror inte den kommer vara riktigt lika bra som hennes. Kanske jag får dela med mig av receptet, vi får se. ;) Detta är Mattias favoriter så det blir perfekt till hans firande imorgon. 

Ikväll när vi äntligen landat i soffan såg vi på "Quija", en mysig rysare som var riktigt sevärd men inte så hemskt läskig. ;) 

Godnatt, nu måste man komma ihåg att ställa fram klockan inatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...