tisdag 19 augusti 2014

De två stugveckorna!

Hej!
Sist jag bloggade "såhär i allmänhet" om livet utanför inredning var ju i slutet på Juli, så jag tänkte visa lite vad vi gjort förutom målning m.m uppe i stugan sen dess, blev totalt 2,5 härliga veckor där uppe.  Nu blir det lite struligt och många bilder men hoppas ni vill läsa ändå.

Vi var iväg till Birsta onsdag 30/7, Kiron var på ögonmottagningen och det blev lite shopping innan vi for hemåt. Fick sällskap av Mark och Tim på kvällen i stugan, de stannade över natten. Mark bjöd på god lasagne, det blev bad och lite fiske innan de for hem på torsdagen.






Vi hade en soft dag...


...innan vi satte igång med att först;
 riva ut den gamla köksön och sortera bort en massa prydnader vi inte hade behov av (mycket som var kvar sen förrförra ägarna) på fredagen,
 och sen; bygga upp den nya köksön och börja måla väggarna på lördagen.
De dagarna vi var mest uppe i målningen var vi glada om vi kunde få en halvtimme sent på kvällen att läsa en stund ute och varva ner. Och glada att vi hade sjön att slänga oss i för svalka, för vi målade mitt i den värsta hettan!! Och man blev nästan direkt dyblöt av svett igen så snart man börjat måla!!

Barnen och M sov i tält en av nätterna bara för att det var mysigt. Skönt också att slippa kaoset inomhus, lite compact living där ett tag...;)

Vi var lite hundvakt åt söta Ludde...

...och tisdag kväll när vi hunnit måla klart till 21 hann vi se Morden i Midsomer ute på altanen, soft! Målade sen ett till varv på en vägg innan läggdax kring 00 men hann ju mysa lite innan iallafall!


På onsdagen 6/8 blev vi äntligen helt klara med målningen, tog alltså ca. 5 dagar allt som allt, ständigt arbete...Men nöjda är vi! =) (Möblerade och satte lister några dagar senare när det torkat ordentligt. )
Tog sen tillvara på sista veckan där (för vi stannade till onsdag 13/8) med mycket mys och försökte softa mest även om det blev en hel del inredning och piff också.
Provade kallkällan, härligt friskt vatten!


Grattade min syster den 7e, och hennes man på en gång eftersom han fyller 10 dagar efter. =)



Kväll i Lövsjö!! Underbart!





Mina föräldrar och familjen Wusch var upp och hälsade på på lördagen 8/8 och kikade på hur vi fått det.



Jag och M har suttit ute på altanen varje kväll, måste ju passa på när det är fina sommarkvällar!




Söndag kväll kom Marianne på besök och stannade över natten. Mer yatzy!



Hade också besök av min bror med familj, men de verkar inte ha fastnat på bild. ;)

På Måndag 11/8 var jag för första gången på flera år på bilbingo, mamma vann och vi delade så jag blev inte lottlös! 

M och barnen myste till det med sommarens första brasa, eftersom vädret nu vänt och det blivit lite kallare.

På tisdag for barnen ner till mina föräldrar och sov kvar där en natt. Jag sydde för första gången på över 4 veckor!! Underbart!

M köpte med sig en laddning räkor, ost och kräftstjärtar som vi festade loss på bara vi två. Blev en mysig avslutning på våra stugveckor!

Här är ett litet återbruk av M, för nån månad sen blåste (?) mammas gamla fina lyktstolpe sönder och vi har fått byta den, men M tog tillvara på en av armaturerna som var hela och gjorde en fin ljuslykta. =)

 På onsdag 13/8 bar det som sagt hemåt igen, var skönt att komma hem men hade samtidigt gärna stannat i stugan några dagar till! Men det kändes bäst att hinna varva ner hemma några dagar innan jobb och skolstart.
Och vi hoppas kunna få till nån stughelg framöver.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...