lördag 1 mars 2014

Sängfall, trött röst och god mat.


En lugn och ganska skön lördag (om man bara vore piggare också hade det varit perfekt! ;)).
Inatt blev en lite konstig natt, haha, då jag för första gången lyckades ramla ur en 180s säng!
Jag var 3/4 sovande när jag skulle byta ställning för att det var för varmt...Och PANG vaknar jag av att hörnet på sängbordet slår i ögat, och golvet slår i höften!
AJ!
Inte skönt! Och Mattias han vaknade av "rasselrasseltjong". Vad hände liksom? Haha!! Mattias hämtade is som jag fick hålla på ögat en bra stund, men till slut låg vi bara och skrattade för det var så komiskt och snopet. =D
Vi får se om det blir en blåtira eller ej, än är jag bara lite svullen och röd. Och öm över både ögat och höften.
 
Har som sagt varit en lugn dag, ätit sen lördagsfrukost, läst lite. Min röst är mer obefintlig än tidigare, urjobbigt att prata och blir bara mer hostig!!  Ungarna passade på att härja en del när M måste åka iväg en sväng och handla, och jag fick ännu ondare... Så efter det gick han och ungarna över till Wusch ett tag och jag fick vila rösten och mig lite.
 
 På veckomatsedeln var det ju köttgryta igår och Köttfärspiroger idag, men inte orkar jag laga mat inte!! =P Så när de kom hem lagade M go-mat!
 
Fläskfilé i sambal oelek-sås, Beasås bredvid (han ville gardera sig, haha!) och tagliatelle. Jättegott, även om jag tappat smaksinnet lite så kändes detta heta. =)

 
 
Ikväll har vi som vanligt familjemyst lite till Melodifestivalen (dottern som ärvt många filmfigur-favoriter efter mig förtydligade att kvällens melodifestival-JEM inte var "O-Jem" som hon ju älskar ;))


Och nu ska jag och M se film, Gravity.



http://www.imdb.com/title/tt1454468/?ref_=fn_al_tt_1
Natt natt!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...