torsdag 27 mars 2014

CORNFLAKESFISK!

Idag har det hunnits med en liten runda på stan där både jag, M och Tiril fick lite nytt. Sen har jag jobbat kvällspass, och nu ska jag krypa ner i sängen och försöka varva ner, är så himla svårt efter kvällsjobb. Men jag är väldigt trött efter lite/dålig sömn natten som var så jag hoppas!
Imorgon jobbar jag ju då morgon, sen är det ledig helg!! =D
Vi är alltså lediga hela familjen i helgen, och M fyller år på söndag. Vill ni gratta så är ni välkomna på öppet hus söndag 13-17, det går såklart att komma en annan dag också men vi firar mest på söndag. ;)

Här kommer receptet på gårdagens middag, den blev jättegod även om bilden inte är den bästa. ;) Receptet har jag hittat på Arlas hemsida.
CORNFLAKESFISK
500 g fiskfilé t ex sej
4 msk matfett
12 dl ströbröd
2 dl cornflakes
2 krm salt
1 st pressad vitlöksklyfta eller 1,5 msk tacokrydda
Sätt ugnen på 225°. Lägg fisken i en ugnssäker form. Blanda smör-&rapsolja, ströbröd, flingor, salt och vitlök. Krossa ev flingorna lite. Fördela över fisken. Stek i mitten av ugnen ca 20 min.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...