onsdag 20 februari 2013

VAB-dag med klädrensning och repetitiva låtar.

Idag blev det hipp som happ vabb, då skruttan var väldigt hostig inatt och imorse, och hes. Så jag blev hemma fårn skola och jobb idag och jobb imorgon. 
Frågade Kiron om han ville vara hemma med oss, men det ville han inte, om vi inte alla var hemma (pappa med). Myskille. 

Tiril har mest velat se film, varierande önskemål som "Barbie-Älvornas hemlighet, My Little Pony och Lady Lovelylocks. Hehe. Har också lekt lite lugnt, mammas fina tjej. Hon ville ha gröt till lunch (skulle kunna äta gröt varje dag!) men det blev pannkaksrester från igår. 
 

Jag var lite splittrad över om jag skulle ta tillvara på tiden och plugga (men lite svårt att koncentrera sig med ständiga "My little Pony"-låten i huvudet!) eller sy när skruttan ändå satt nöjd och såg film...så valet föll på att rensa barnens sommargarderober inför kommande bytardag istället, haha! Här Tirils klänningar, blev några rensade...men har fler att gå igenom och kolla om hon växt i också, så det blir nog påfyllt igen. ;)  
 Jag hann också plugga litegrann kring när M kom hem, skönt när man äntligen kunde koncentrera sig. Skulle bara behövt ännu längre tid...Var dax för middag, korvstroganoff och ris, handling och sen barn i säng. Jag hann också sy några stygn ändå ikväll och stå på trampmaskinen en stund. Kikar lite på film, rysare, såhär i min ensamhet, men ska snart lägga mig. Kram på er! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...