onsdag 27 februari 2013

Ett biblioteksbesök!

En dag som bara rusat förbi! Barnen fick båda gå på förskolan idag och det verkar ha gått finfint. Jag har ännu mer halsont idag och är hängig, men gick på skolan och det gick rätt bra, vi arbetade i grupp hela dagen. 
Efter skolan kikade jag in på vårt fina bibliotek som ligger bredvid skolan. Jag har inte lånat böcker på över 1 år, kanske t.o.m. 2?! Har bokhyllan full av böcker jag inte läst, så har inte känt behov. Men visst frestar det. Så nu tog jag en sväng. Blev 4 böcker till barnen...
...och 3 böcker till mig själv. Nu ska jag förkovra mig lite i "young adult"-litteratur, hehe.  Håller ju på läsa om Twilight nu, så jag känner mig liksom sugen på lite mer, nu har jag plöjt deckare ett tag så nu får jag väl plöja lite annat. De jag lånade var: 

Stephenie Meyer: Bree Tanners andra liv (fristående om vampyr i Twilight) "Bree Tanner kan knappt minnas ett liv utan otäckt känsliga sinnen, övermänskliga reflexer och oövervinnerlig styrka. Ett liv utan en obönhörlig törst efter blod...ett liv innan hon blev vampyr. Allt Bree känner till är livet med de andra nyfödda. En hård och osäker tillvaro där varje ögonblick kan var ditt sista. Men så möter hon Diego, en annan nyfödd som är lika nyfiken som Bree på deras mystiska skapare. Vem är han och varför har han egentligen skapat dem?  Med en välkänd kombination av fara, mystik och kärlek berättar Stephenie Meyer den förkrossande historien om Bree och armén av unga vampyrer från det att de förbereder sig för att förgöra Bella och familjen Cullen fram till det oförglömliga slutet."   Här är vad Modeiga tyckte om boken

Josephine Angelini: Helena (Starcrossed 1) "Helena Hamilton är extremt blyg. Så blyg att hon faktiskt mår fysiskt illa av att dra uppmärksamhet till sig. Vilket inte är så lätt att undvika eftersom hon är lång, blond och vacker som en gudinna. Hon är dessutom fruktansvärt stark och övermänskligt bra på löpning. 
Men den senaste tiden har underliga saker börjat hända, och hon hemsöks av blodiga mardrömmar och syner. Och när hon träffar Lucas Delos för första gången drabbas hon plötsligt av ett överväldigande hat och försöker döda honom. Inför hela skolan. Trots det känner sig Helena oförklarligt dragen till Lucas, och bitvis börjar sanningen om vem hon är att uppenbara sig..."  Här är vad Nellons bokblogg hade att säga om boken.

Maggie Stiefvater: Frost (del 1 i en serie) "Sedan öppnade jag ögonen och här fanns bara Grace och jag - ingenting annat någonstans, bara Grace och jag, hon som pressade ihop läpparna som för att behålla min kyss inom sig, och jag som höll ögonblicket i händerna som en skör liten fågel." I åratal har Grace betraktat vargarna i skogen bakom huset. Speciellt en varg fascinerar henne- vargen som räddade livet på henne som barn. Hennes varg. 
Sam är den vargen och några dyrbara månader varje sommar får han vara människa innan frosten och vintern tvingar honom att förvandlas igen. Ödet för dem båda samman och nu kan de inte leva utan varandra. Men vintern är nära och Sam för en ojämn kamp för att förbli människa och för att få stanna hos Grace." 
Och här är vad Bokhora skrev om boken. 

Efter middagen som bara var att värma (köttgryta som vi hade i frysen) så var jag på möte på Kirons blivande skola. Vi fick info och kika på lite av lokalerna. Verkar som en mysig skola men väldigt annorlunda från mitt egen låg och mellanstadium (och högstadium för den delen, de har högstadium där också). Men det känns bra ändå. 
Nu har vi avklarat det jobbiga räkningsbetalandet och druckit lite te. Hoppas ni sover gott inatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...