fredag 8 februari 2013

Ett oväntat oturligt avslut på 3-årsdagen....=(

Gårdagen blev jättefin, tror Tiril tyckte det blev en toppenfödelsedag!
Min svägerska Kikki och bror Johan kom förbi  på förmiddagen och Kikki gjorde Tirils tårta. =) När vi hämtat Kiron så blev äntligen sockerkakan som jag lovat stumpan gjord. De var till god hjälp båda två. ;) 

Strax efter att M kom hem från jobbet trillade delar av släkten in, mina föräldrar och fostersyster Linnea, min bror Johan, Kikki, Robin och Hanna, Ms pappa Roger och Carina, och Ms bror Mats och Hanna. De väntade medan vi åt dagens middag, pölsa och potatis (Tiril älskar ju det, men åt lite dåligt faktiskt...;)) 

Sen blev det presentöppning för fulla muggar!! Hon fick jättemycket fint! 
Lill-Hanna hjälper till. 

Här är den superfina tårtan Kikki gjorde, en riktig "linsess"tårta. 

Jag kom också med på nån bild, kors i taket!

Hjärterum stjärterum, blev huset fullt så några fick fika i soffan. Här Carina, Hanna och Mats. 

Blåser ut ljuset! 


Lite mer presentöppning. 

Mats och Hanna som var kvar sist tog då in sin Dennis en stund också så han fick hälsa, jag har inte träffat honom tidigare. 

Här är de fina sakerna skruttan fick av oss och de andra; pengar, dockhus, möbler och figurer till dockhuset, små hundar, 3 olika My Little Pony´s, gitarr, Barbie, svampmålnings-set, fe-dräkt, Pippibadlakan, Pippiryggsäck,  Duplo, brandbil med ljud, datorspel och flera filmer. =) (Hoppas jag lyckats lokalisera alla, de spreds ut lite ;))
 Och en massa fina kläder, förutom LillSpooky-kläderna som jag redan visat; 2 par byxor, 3 långärmade tröjor, 7 klänningar, 1 pyjamas, 2 tunikor, 4 kjolar, 5 kortärmade tröjor/linnen, ett par strumpor och ett par strumpbyxor. Varierande storlekar så mycket blir helt perfekt att spara och växa i! 

Hon fick också en Elvira-overall från Coop Friends. =) Den var dock lite för liten storlek så svärfar och Carina tog med den och bytte storlek på vägen hem igen, det är tänkt att hon ska ha den nästa vinter. Perfekt då den oxå fick bäst i test i Vi föräldrars overalltest i år! 

Så till det oturliga avslutet då... Ett tag efter att barnen lagt sig så kräktes Tiril, ordentligt! Vi trodde först att hon bara ätit för mycket socker och godsaker, men under natten blev det 3 gånger till...så tyvärr magsjuka, kan det va annat? M hade det ju i måndags och fler i nära kretsen också så HELT oväntat är det väl inte, men väldigt oturligt just på 3-årsdagen! Vi som skulle på middag imorgon och allt. =( Jag har under hela dagen haft magont också och mått illa, väntat på att det skulle gå över och försökt intala mig att illamåendet är inbillning, men så fick jag lite feber också. ;( Så jag är hemma sjuk i helgen, skulle ju jobbat natthelg. Känns ju väldigt onödigt att dra sjukan till våra brukare... Känns verkligen inte kul, en totalt annorlunda helg än planerat. Blä! 
Utslagen hjältinna i min famn idag.   

1 kommentar:

Catarina sa...

Usch stackars er!!! Det är sjukstuga lite här och där nu tror jag visst. Elände! Krya på er!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...