söndag 22 januari 2012

Testat Ekströms kylda desserter via Smartson!

Jag kom för en tid sen med som testpilot på Smartsons test av Ekströms nya kylda desserter. De man kunde välja mellan var chokladmousse, crème brûleé och vaniljpannacotta, och jag valde den sistnämnda. =)
Förpackningen ser ju tilltalande ut, eller hur?
I helgen valde vi att testa. =) Man värmde bara pannacottan i kastrull tills den första bubblan syntes....
Då spillde vi upp den varma pannacottan på serveringsglas, betydligt rinnigare var den som varm! =) Paketet räckte till 6 lagoma portioner.
In i kylen i 40 min, sen är de klara att äta! Lite dekoration som pricken över i. =) Ett tips på paketet var färska hallon och krossad saltlakrits, men vi hade bara strössel. ;o)
De var jättegoda, och alla åt med god aptit. Rätt mäktiga så man behöver inte äta mycket. Jag tänker mig att de skulle vara perfekt på fest, enkla att förbereda i förväg och bara dekorera till serveringen!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...