onsdag 4 januari 2012

Årsblogg 2011

Har suttit och summerat upp 2011 i min årliga "årsblogg". Har varit ett händelserikt år, vad det är mycket som hinner ske på ett år egentligen! Har varit mycket negativt, sjukdomar, olyckor m.m, men mycket roligt också.


JANUARI:
Hela familjen sov dåligt...Vi hade otroligt mycket snö och kyla, och trodde aldrig våren skulle komma. Vi värmde oss dock med middagar hos släkt och vänner, och årets första grillning, haha! Vi pysslade också på en del i hemmet, började med Tirils blivande rum.




Hann också med möhippa och svensexa för våra bästa vänner Ia och Daniel, var riktigt roligt!!!









FEBRUARI:
Festlig månad!

Tiril fyllde hela 1 år!!! Firade med tårtkladd!

Jag var med i Yippie-tidningen (för LillSpooky-sömnaden).
Vi fick vara med om Ia och Daniels vackra bröllop och Albins dop!
Och sist men inte minst avslutades månaden med min pappas 60-årsfirande!



MARS;
En lugn månad med mammamys!
Mattias fyllde 30 år, och ett av årets jobbigaste händelser, min älskade pappa fick en "liten" stroke!!!

Kiron hade en helg hos farmor och Voitto med massa mys!
Vi sålde på vår första bytardag, härlig rensning!
Snön låg tjock...
Och vi införskaffade en byrå till Tirils framtida rum (ett projekt som kom att stå ett tag innan det blev fixat, haha)!

APRIL:
En ljus månad med kärlek!
 Vi hade lite barnvakt, såg mycket film, sprang på bytardagar, jag fyllde 30 år, vi firade påsk med släkt och vänner...
Jag och Mattias firade 11 år tillsammans!
Snön tinade sakta bort, även om det gick långsammare än många andra delar av landet...
Vi åt påskaftonsmiddag här med Marianne och familjen Fahlén...
Och valborg firades här med mina föräldrar på besök.

MAJ:
Fullt upp denna månad!
 Vi grejade med inredning till huset, firade mors dag, hade byggdag på dagis, firade Mariannes 30-årsdag, och....

...Vi festade på min och Mattias gemensamma 30-årsfest!

Inköptes en ny tvättmaskin då den gamla inte längre vill vara med...
Kiron följde med farfar och Carina på en rolig campingutflykt.
Och jag var med i Vårruset!


JUNI:
En riktig sommarmånad!
Vi gick på marknad och tivoli, hade gårdsfest på dagis, och njöt av solen.
Både positivt och negativt denna månad. Vi fick veta att svärmor Haidie fått bröstcancer....jättejobbigt besked.
Mina föräldrars lilla vovve Bruno gick hastigt bort efter att ha fått i sig råttgift!
Men lilla Ludde kom snart och livade upp mina föräldrar lite... och Tiril började sova i eget rum!
Jag och Mattias fick 5 hela dygn för varandra när vi tog en tripp till Tallinn! Vi hade det helt underbart!!!
Vi firade midsommar i familjen Fahléns härliga stuga.
Årets enda tur till badhuset!

JULI:
Härlig månad! 
Vi var på bio och såg sista Harry Potter, vi fotade oss, M fick semester, vi for till mina föräldrars stuga...
Kiron fick en "storpojkscykel" av farmor... 
Vi njöt av sommaren med massa sol och bad!
Museei-besök på Murberget!
Och vi införskaffade nya köksmöbler då vi möblerat om! Dessa kom också att stå ett tag innan de målas om, hehe!

AUGUSTI:

Ännu en händelserik månad! Först njöt vi bara av stuglivet och hade det allmänt skönt! Vi sprang på massa kalas, kräftskivor, surströmmingskvällar och grillmiddagar, haha!
Vi hämtade ut de fina familjefotona.
Vi tog en tripp till Junsele djurpark med min bror och hans familj, barnen klappade en hel hop söta djur.
Sen blev det inskolning på dagis för Tiril, jag började jobba igen efter 2 år hemma, och genast började höstförkylningarna...
Vi fick ta hem söta Hugo till oss!

SEPTEMBER:
En månad med mycket hemmafix!
Det var bytardagar, och loppisar, och kalas här och där.=) Förkylningarna fortsatte...
Kiron fick ny stor säng!
Tog tag i lite om-målningar och piff, bla. denna prylhylla till Tirils rum...
...och äntligen byrån (som vi köpte i Mars! ;o))

OKTOBER:
Kaotisk men huslig månad! Var mycket förkylningar igen, en jobbig höst med mycket sjukdomar både hos oss och släkten. Jag var huslig och bakade och grejade i slutet på månaden... som också firades med Halloween, en favorithelg här i huset!

Vi inledde med lite bowling hela min familj, firade pappa i efterskott!
Och fortsatte med en älgkrock!! Usch där talar vi svarta sekunder, jag är så tacksam att det gick så bra som det gick!!! Min nacke kan fortfarande ömma till och från, jag blir lättare trött i den, men inte så jag lider av det dagligen *ta i trä*.
Sviterna av krocken blev lite sjukdagar, nya bilbarnstolar, och bilen, trofaste Bertil, fick pensioneras. Vi införskaffade en ny pärla! =) Behövligt med större bil sen länge ändå.
Kiron fyllde ju år i Oktober! 4 år stora killen. Firades i många dagar med kalas, vänner och släkt.

NOVEMBER:
Ganska tung månad med depp och förkylningar, dålig sömn och magsjuka. Men också en del positivt, jag gick tex. välbehövligt på bio och såg "Twilight-Breaking dawn del 1"....=) Vi fortsatte inreda lite här och där.
Firade fars dag!
..och Roger, de dagarna inföll nära.
Tog årets sista grillning, med Ia och Daniel (och Albin), vi satt ute i uterummet och hade det mysigt!

DECEMBER:
Jättehärlig och jättetråkig månad, som så många andra.
Vi började med spa-besök på Spa Maskrosen, bara M och jag, barnen fick sova hos farfar och Carina.

Jag blev faster, till en liten Robin!
Det blev mycket tungt när vår älskade katt Räser fick avlivas...:(
Vi hade fullt upp med julpyssel, bak, godisverkstad och fix, och köksmöblerna (som vi köpte i Juli) målades vita.
Vi firade julafton här hos oss!

Blev mer julfirande med släkten, och några lugna mellandagar innan nyår. Jag blev tvärsjuk lagom till nyår, däckad i feber, så firandet blev mycket lugnt (fast det hade det nog blivit oavsett).
Vi har haft ett i många avseenden tungt år men i andra avseenden härligt år, spenderat mycket tid tillsammans, haft många fina dagar.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...