onsdag 22 december 2010

Skinkan klar!!!

Nu är Mattias hemma för julen!! Härligt!
Idag har jag julpysslat lite, i den bemärkelsen att jag gjort sysslor inför jul, inte pysslat med granpynt eller nåt! Julskinkan är klar, och likaså Tirils klänning!!! =)(Bild på den får ni se senare...) Vi kokar potatis nu, sen ska skinkan provsmakas med lite köttbullar, prinskorv, rödbetssallad, sill och annat gott... =)

Efter maten blir det en snabbis för att handla lite mer nödvändigt till jul, känns som om man hela tiden kommer på nytt man glömt... Vi ska också lösa ut paketet från Ellos, det har legat och väntat ett tag nu! =) Så ikväll åker väl lampan upp i vardagsrummet. =) Visar bild imorgon.
Igår lånade vi hem en "Corona"-kamin av svärmor, ger skön värme och bra att ha om det blir strömavbrott (vilket det för övrigt var i stora delar av stan igår, men inte här).
Mina myspojkar igår kväll, M läser Bumbibjörnarna för Kiron... =)
Imorgon blir det julpyssel här hemma, vi ska klä granen och slå in klappar bla, och jag ska ge mig på sömnaden av Kirons fluga...=) Städning och kok av mer chokladkola lär det också bli!! Och på kvällen blir det glögg och julfilm så det står härliga till, "En Julsaga" (Dickens) och "Svarte Orms julsaga" är 2 måsten för vår julstämning!!!
Ha det gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh jag känner precis igen det där med att man hela tiden kommer på något nytt som behövs köpas!! så god skinkas ser ut, sugen man blev nu=). ska bli kul att få se bilder på kläderna sen.
kram på dig!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...