måndag 13 december 2010

Lucia 2010, lussekattsbak och julmys!

Kl. 7 imorse väckte vi sonen för det var dax att fixa sig innan dagisets Luciatåg som började 8.00...han är lite skeptisk när man bryter rutiner, så han var först lite ängslig och ville inte alls ha tomtedräkt eller lussekatt eller ens mysa med tända ljus medan han åt lelle... Men sen smälte han. =) De höll till ute eftersom de är så stor barngrupp. Jag hade tänkt blurra ansiktena men tycker inte det behövs för de är så suddiga ändå!! =) 17 minusgrader stod vi och myste i, men ungarna var ju så söta så det värmde! Det fanns flera lucior, massor av tomtar, pepparkaksgubbar, tärnor och t.o.m en julgran bland de små! =)
Kiron står längst fram 4:e från höger. Här traskar de ut...Kiron är tomten som går med fröken här efter Luciorna...
Visst var han söt!?
Blev lite fika innan vi gick hem igen...Tiril hade sovit sig igenom det hela, vi hade babyvakten med oss, bor ju bredvid dagis...=)
Hon är så söt idag, titta, klänningen jag sydde till dopet passar än!
Vi var ju på loppis igår, hittade lite tyger, alltid lika kul! Sen blev det en snabb sväng på Murbergets julmarknad, kallt!
Igår eftermiddag bakade vi lussekatter...=)
Kiron gjorde också några innan han tröttnade.
Klara!! Haha, rödrosig hem-mora, fattas bara förklädet (som jag redan tagit av mig...hehe!).
Så på kvällen blev det en stilla njutning med lite glögg och nybakad lussekatt!
Ikväll hoppas jag få se Lucia på TV, tycker det är mysigt att kika på, men Kiron ville ju prompt inte se det imorse.
Hoppas alla får en härlig Lucia! Snart får jag besök av Ia, Daniel och Albin!

1 kommentar:

Maria sa...

Jättesöt tomte och gu så gott med hembakta lussebulla! :) Har inte haft ork för något julbak eller julgodis än...går segt...

Kramen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...