onsdag 29 december 2010

Besök av Lena, sockerkaksbak och promenad!

Hellu hellu!
Inatt var Kiron vaken, så vi sov inte så jättebra...alltid är det nåt...Hehe. Jag hann iallafall läsa en stund för mig själv innan barnen vaknade, känner att jag har minimalt med stunder för mig själv annars just nu, man är alltid nära barnen (eller tvärtom) och/eller nån annan, och jag har egentligen stort behov av ensamtid ibland. Men det är väl sånt som får stå tillbaka under småbarnsåren...Förr eller senare saknar man dom nog!
Idag har vi haft besök av min vän Lena från Oslo, hon har varit hemma i jul och firat jul. =) Jag och Kiron svängde ihop en sockerkaka inför hennes ankomst. Kiron var så duktig och kunde många moment i hur man gör, han har ju varit med många gånger nu, och kunde i förväg ta fram många saker jag behövde, haha, mammas lilla hjälpreda!!! När Lena var här var Kiron väldigt uppmärksamhetskrävande, tyckte väl att det var tråkigt att vi satt och pratade gamla minnen, personer och kikade i urgamla fotoalbum....På tal om det så dyker det nog upp lite gamla bilder här snart igen. =) Trillat dit på nostalgitripp igen.
Igår kväll tog jag och Kiron en promenad tillsammans, var skönt bara han och jag. Först ville han bli buren men efter ett tag så ville han inte alls gå hem...hehe synd att det blåste lite kallt och klockan var lelle-dax!
Nu ska vi äta middag, makaroner och köttfärssås, och sen ska vi åka och nyårs-handla...Jag har bestämt vad vi ska äta på nyår, tror jag iallafall....=)

1 kommentar:

Anonym sa...

kul med sockerkaksbak=). Noah tycker ju också om att baka, på gott och ont kan jag säga. han vill alltid hälla i lite extra av varje ingrediens, en matsked extra med bakpulver stoppade jag honom från att hälla i sist gång;).

jobbigt att ni inte får sova och det där med egentiden känner jag igen. jag kommer iaf inte att sakna småbarnstiden vill jag tro..

ska bli kul att få höra sen vad ni ska äta på nyår=). kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...