fredag 29 januari 2016

Varm smörgåstårta, ledig helg och efterlängtad seriestart!

Hej! Ledig helg, så jäkla sweet och ingenting är inplanerat, njutbart! 
Januari jobbmånad är klar och det blev inget vabb eller sjukdag denna månad, ibland ska man ha tur! =D 

På tal om sjukor så har Tiril dock blivit förkyld idag, började inatt. Men vi får hoppas att det bara stannar vid rejält snuvig... Hon var jättetrött ikväll men Kiron med, blev ju tidig morgon imorse då jag började jobba klockan 7 (jag vaken 5, övriga familjen 6, M tog "sovmorgon" då han hade sån huvudvärk och han har ju flextid)

Orkade inte göra så mycket i eftermiddag förutom städa upp litegrann och sen spela Mario Kart med Kiron tills M kom hem. Då fixade jag maten, jättegod middag som jag även gjort tidigare. Lagt ut receptet tidigare också men då utan bild, så here goes! =) 
VARM SMÖRGÅSTÅRTA MED KYCKLING
ca 4 p: 
3 skivor hönökaka
1 pkt bacon, strimlat
½ grillad kyckling, tärnat
½ röd lök, tärnad
10 cm purjolök (skippade purjon och tog lite mer paprika och rödlök istället)
½ gul paprika, tärnad
1 msk curry
salt och peppar
100 g philadelphiaost
2 dl creme fraiche
2 msk mango chutney
1 tomat, skivad
ca 1 dl riven ost
Sätt ugnen på 225°.
Fräs baconet. Tillsätt kyckling, lök, purjolök, paprika och curry och låt fräsa några minuter. Tillsätt philadelphiaost och creme fraiche och låt det smälta in. Rör i mango chutney och smaka av med salt och peppar.
Lägg en hönökaka på en plåt med bakplåtspapper. Lägg hälften av fyllningen ovanpå och lägg på nästa skiva, lägg på nästa lager med fyllning och på med sista skivan hönökaka. Toppa med tomat och riven ost.
Gratinera i mitten av ugnen ca 10 minuter eller tills osten fått fin färg.

Jobbade 12-20.30 igår,  och sen skyndade jag mig hem för att hinna till nya X-files började kl 21 på trean!  Vi såg dock bara ett av två avsnitt,  jag skulle hinna duscha också och upp tidigt idag. 
Vad jag älskade denna serie! Gillar bäst avsnitten som inte handlar om Aliens och konspirationer,  utan annat övernaturligt.  ☺ Hoppas det blir en del sånt denna gång med!



Ikväll blir det serier, vi har tänkt se avsnitt 2 av sagda serie till att börja med...




...och sen fortsätta med "The Shannara Chronicles" som vi också bara sett ett avsnitt av hittills. Men vi gillade böckerna båda två. ;) 
Ha en fortsatt fin fredagskväll! 

1 kommentar:

solokatt76 sa...

Vad skönt med en valfri månad! Hoppas det håller i sig. Kram

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...