måndag 25 januari 2016

Recept på Bondomelett med korv, och veckomatsedel v. 4. =)


Nu har jag jobbat helgen klart, jobbade ikväll! =D 2 dagar ledigt! 
Jag och Mattias ska krypa i säng nu men tänkte bara dela recept på den goda Bondomeletten vi åt i veckan som var. Gjort recept på ett hum...
Bondomelett med korv och potatis
350 g korv
1/2 gul lök
5 kokta potatisar
10 ägg
75 g ost
Persilja 
Salt, peppar
1,2 dl vatten
Sätt ugnen på 225 grader. 
Tärna korven, potatisen,och osten, finhacka löken. Fräs korv, potatis och lök, tillsätt persilja. Häll fräset i smord ugnsform, ca. 20x30 cm. Lägg över osten. 
Vispa ihop ägg, vatten, salt och peppar. Häll smeten över korvfräset i formen, grädda mitt i ugnen ca. 25 min tills omeletten stelnat. Servera med tex. kokta grönsaker och hårdbröd. =) 


Här är denna veckas matsedel, kände mig inspirerad idag så det gick ganska lätt att komma på rätter för en gångs skull, kikade i min egen blogg efter tips ;). De tre sista rätterna kan du klicka på för att komma till receptet! 


MÅN: Fryspizza (Hanna jobbar kväll)
TIS: McDonalds (vi har tänkt åka iväg snabbt ;))
ONS: Köttbullswok i tortillabröd
TORS: Pölsa och potatis (Hanna jobbar kväll)
FRE: Varm smörgåstårta med kyckling och bacon
LÖR: Minestronesoppa med chorizo och bönor
SÖN: Fiskgratäng med pommes duchesse och svampstuvning

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...