måndag 5 oktober 2015

Ungt kärlekspar och veckomatsedel v. 41.

Hej! 
Sjukt skönt att jag är ledig imorgon, jag har haft ont i magen hela helgen av okänd anledning, kanske nån konstig sorts magkatarr??? Får ju inte sova ut imorgon heller men iallafall kan jag ju kanske vila lite. 

Har inte hänt så mycket här idag, jag har målat ett varv till på en möbel och lagat Kålpudding till middag (gooott!!)

Efter middagen fick vi besök av Daniel, Robin och Albin. =) Albin ville hälsa på och ge presenter till Tiril (och Robin fick sin försenade födelsedagspresent av oss!). Titta vad fint Albin ritat, till vänster Tiril (som han är kär i säger han ;)) och till höger Albin. Sötnosar! 
Idag fick vi Linas Matkasse igen, har planerat in tre av de rätterna denna vecka. Kålpuddingen har jag lagt ut recept på tidigare, klicka på namnet för att komma till receptet.  

MÅN: Kålpudding med brunsås
TIS: Krämig kycklingpasta med mozzarella (Linas)
ONS: Falukorv och mos (jag jobbar kväll)
TORS: Fryspizza (jag jobbar kväll)
FRE: Mild thaiwok med kokosmjölk (Linas)
LÖR: Kräftor med Mats och Hanna
SÖN: Fjällets bästa svamp & renskavspanna (Linas)

Kiron tappade äntligen den andra framtanden nu ikväll, efter lite vickande och tandborstning (den hängde halvt ur munnen i bara en bit skinn, alldeles sned! Livrädd son blev glad och stolt son till slut!!) 

Nu blir det lite Lost innan sängen kallar, godnatt på er! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...