tisdag 27 oktober 2015

Gör egna Halloweenkorgar, och veckomatsedel för två veckor. ;)

Hej!
Idag gav jag frukost till barnen och gick och la mig i sängen ett tag till...blev seeen frukost! Haha lite ångest men antar att man får försöka njuta av att lata sig ibland! 

Jag och barnen har pysslat Halloweenkorgar! Barnen fick bestämma själva vad de ville göra och det blev ett skelett (Kirons) och en pumpa (Tirils). 
Ursäkta mörka bilder, kanske kan ta bättre imorgon.

Kiron tröttnade då de tog så lång tid på sig att torka efter målningen, haha så jag och Tiril fick göra resten på hans! 
Jag fick inspiration från Kreativa Karin för dessa, hennes söta med spöken och fladdermöss. =) 
De är gjorda av mjölkkartonger! 
Mjölkkartong
En annan kartong
Häftapparat
Hobbyfärg
Silkespapper
Lim

Gjorde som såhär:  Delade mjölkkartongerna i mitten och diskade ur ordentligt.  Klippte ut form för pumpa och döskalle på ena sidan av mjölkkartongerna, övriga sidor raka. 
Klippte en remsa från den andra kartongen (vi tog en Legokartong);)) och häftade fast som ett handtag i mjölkkartongens sidor. 
Jag gjorde det sen enkelt för oss och spraymålade som en grund för att trycket inte skulle lysa igenom efter målning. När sprayen torkat fick barnen måla med vanlig hobbyfärg. Kiron målade hela sin vit, Tiril målade tre sidor svarta och framsidan orange. 
När de torkat målade vi nåt varv till på det vita och orange, svarta räckte det med att bättra på några fläckar bara. =) 
Jag klippte sedan ut ansiktsdetaljer till båda korgarna i svart silkespapper. Sist men inte minst limmade vi dit detaljerna på respektive korg. =) 
Inuti korgarna lade jag orange silkespapper. Färdigt för godisfyllnad! 
Tror jag missade att skriva ner Veckans matsedel förra veckan? Vi hade iallafall Linas matkasse några av dagarna, och matsedeln lydde som så här: 
MÅNDAG: Köttbullar, brunsås, makaroner
TISDAG: Sejrygg i ägg & persiljesås med potatis (Linas)
ONSDAG: Skomakarlåda med baconströssel och krämigt blomkålsmos (Linas)
TORSDAG: Pytt i panna, ägg 
FREDAG: Chicken Fajita m paprika och yoghurtklick (Linas)
LÖRDAG: Kräftor med Mats, Hanna och Clint
SÖNDAG: Middag hos mina föräldrar (hade planerat annat men det gick att skjuta på ;))

Och denna veckas matsedel blir lite löst: 
MÅNDAG: Salviastekt fläskkarré med paprikapiffiga pastaskruvar (Linas)
TISDAG: Pannbiff med timjan och skysås (Linas)
ONSDAG: Ms pannkakor eller våfflor (jag middag hos Lena!! =D)
TORSDAG: Kycklingwok med Red Paneng Curry (ev. recept sen)
FREDAG: Fryslasagne (jag jobbar kväll)
LÖRDAG: Halloween-smårätter med vänner
SÖNDAG: Ärtsoppa (jag jobbar kväll)

Kvällen har även den rusat förbi, vi hade en ansökan att ta itu med så det slukade hela kvällen. Nu ska jag börja se första avsnittet av nya serien "Scream Queens"  

och sen krypa i säng, jag måste sakta men säkert försöka vända tillbaka dygnet efter mina nattveckor. Pöss på er! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...