måndag 18 juni 2012

Lax med oliver och ört-fetaost!

Ett recept-tips, detta åt vi i torsdags, var jättegott!!
Tänkte testa ett recept med grekiska oliver, fetaost och créme fraiche, men eftersom M åkt hem från jobbet med väldig huvudvärk den dan orkade han inte handla, så jag fick ta vad som fanns hemma, vilket ändå blev rätt likt. =)

Använde Turkisk yoghurt 1 dl, svarta hackade oliver 2 dl, en burk fetaost inlagda i örtolja (hällde bort det mesta av oljan, och mosade osten), salt, peppar och 4 laxfiléer.
La laxen i ugnsform, saltade och pepprade. Strödde över hackade oliver. Bredde sen över yoghurten som jag blandat med den mosade fetaosten. Sen in i ugnen 225 grader i 12 min. Vi åt till kokta grönsaker och potatis.
Ser kanske inte så aptitligt ut men blev verkligen gott, Kiron åt 2 portioner!

Idag har jag jobbat till 12.30 och M har varit hemma föräldraledig eftersom förskolan varit stängd idag. Nu har han åkt till mina föräldrars stuga för att städa, vi tänkte vara där i midsommar.
Jag sitter ute i gassande värme (var verkligen varmt att jobba i denna hetta!) och barnen leker. Nu ska jag göra lite rabarberpaj som lyx-mellis. ;o)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...