söndag 8 januari 2017

Dagar som gått...;)

Hej! 
Nyss kommit hem från jobbet, jag och M ser lite serie innan läggdax. Imorgon blir det barnens första dag tillbaka efter jul-lovet, lärarna har studiedag men fritids är ju öppet!

Här har ju inte bara varit firande och glam utan vanligt enkelt "sakta-tillbaka-till-vardagen" också. 
Lite bilder från veckan som gått...

Här är egentligen dagen före nyår, tyckt himlafenomenet var så häftigt. ;) Över torget. 


Efter nyår började det ju toksnöa. Kom massvis med snö under något dygn. Barnen var ute lite trots sjukdom, skönt att bara få lite friskluft! ;) 

Titt snön som kommer! Huu! 

Sen small det till och blev 20-30 minusgrader! Galet kallt, då var det skönt att jag var ledig och kunde hålla mig inne! 

Passade ju iallafall fint att frosta av frysen då, haha! 

I torsdags hade jag namnsdag! Vi brukar inte fira namnsdag men Mattias köpte ändå en liten bukett med rosor. Alltid uppskattat. ;)

 Testade grejen med att kasta kokande vatten i 25,5 minusgrader, fränt! Vi gjorde ett moln! =D
 

Fredag var det "bara" 17 minus. Skönt att ha en lugn och oplanerad ledig dag med familjen. Vi tog en liten promenad....


...och fikade sen lite nybakta scones. Lovely! 

På kvällen var Tiril på pyjamasparty, jag och killarna fick ha egen date med god mat och mys. 

Idag har jag bara träffat familjen lite på timmarna...söndagströtta. 

Och jag hann tona håret! =D Det är lite tillfälligt, ska fixas mer i veckan men behövdes en "grund". Hade ju rätt mycket nyanser. Längesen jag hade brunt! 
Stor fördel med nytt år, seriestarter!  Superglad att andra säsongen av "Shadowhunters" kommit igång, och nu sitter vi och ser andra avsnittet av brittiska miniserien "What Remains". 


Filmer vi hunnit med under veckan som gått är (förutom att vi fortsatt med Sagan om ringen-trilogin) "Warcraft" (rekommenderas, överraskade positivt för mig ;)) Ant-man (också bra!) och Blair Witch (äsch!) 
Nu är det strax godnatt, klockan ringer 5 imorgon. Godnatt! 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...