fredag 20 februari 2015

Vårkänslor och vårdepp.


Jag har en lite depp-period just nu, vet inte varför, den tiden på månaden. Eller så är det årstiden, konstigt men jag brukar ofta få det mot vårsidan, vårkänslor till trots, ganska motstridigt jag vet. Blir nog snart bättre hoppas jag!  
Och vårkänslor får man verkligen när det är så fint väder som det varit igår och idag! Fåglarna kvittrar och solen värmer!

Liljorna som jag fick till Alla Hjärtans Dag har nu slagit ut, magnifikt! 

Tog mig nån timme i förmiddags att sitta i solskenet och läsa lite, för kallt än för att sitta ute men snart så! ;) 
Detta är boken jag måste läsa ut till torsdag, på engelska så går något långsammare än vanligt. Kristin Cashore- Graceling (första i en serie).  Ska för övrigt krypa ner under täcket nu direkt och läsa en stund, för.... 

...det är ju jobbhelg och jag har jobbat ikväll, nu gäller nedvarvning så jag kan sova inför morgondagens 7-15.30 pass. 
Jag är glad att jag är ledig imorgon kväll så vi kan se Melodifestivalen med barnen, vi missade ju den förra lördagen när vi var på bio då, och barnen såg den med mormor och morfar. Funderar på att kika igenom förra veckans bidrag bara för att ha lite koll vem som gått vidare och så, om vi hinner. 
Godnatt, nu går jag in i reading-mode! 

1 kommentar:

väderkarta.se - Klart Väder sa...

VÄDER underLÖRDAG: får Götaland och Svealand mest mulet väder och ett område med regn breder ut sig norrut och når Svealand på eftermiddagen. Främst på Sydsvenska höglandet inslag av snö men framåt kvällen övergår det allmänt i blötsnö. I Norrland åtminstone en del sol men i Lapplandsfjällen mer moln och enstaka snöbyar. Någon eller några plusgrader utom i Norrlandsfjällen där det blir 0-5 minusgrader.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...