söndag 15 februari 2015

Tankat energi med kärleken!

Vilken härlig helg vi haft!! 
Igår hade vi bokat bord tidigt på Sam´s restaruang eftersom vi ville försöka hinna med att se två filmer på bio. Så vid 16 tog vi plats. =) 


Sam´s är lite "budgetalternativ" motför många andra restauranger i stan men god mat och generösa portioner har de, fick inte i oss allt nån av oss. ;) Jättemysigt var det att äta i lugn och ro bara vi två, hann med en kaffedrink till efterätt också. 

Sen till 18 bänkade vi oss för "Fifty Shades of Grey"... Jag gillade den skarpt fast jag helt klart föredrar böckerna ändå! Satt ofta med ett stort flin även om en del fnitter osv. vid fel ställen förstörde lite, typiskt när man ser en sån film på bio. ;) Mattias blev inte så såld på den dock, muttrade nåt om tjejfilm utan handling.  Men men, huvudsaken jag gillade den tyckte han. =D Snäll make. Men 2an tyckte han jag kunde gå och se själv, haha! 
Sen gick vi dock på en riktig Mattias-film, och en Hanna film med faktiskt, för scifi och fantasy tilltalar mig med bara det är lite handling också. ;) Här var det ju t.o.m kärlek gubevars! Vi såg "Jupiter Ascending" i 3D, och jäklar vad jag rekommenderar den filmen på bio och i 3D, hej vad det gick och jag satt och duckade i stolen. =) 
 Allt som allt en jättemysig kväll!! Vi avslutade kvällen hemma i soffan med lite favvoserie "Supernatural" som grädde på moset. 


Jag hade sytt en ny klänning till "dejten", och använde en gammal topp som överdel. Häpp! 

Imorse sov vi länge och sen blev det frukost i sängen! Barnen hade sovit som stockar hos mormor och morfar, slocknade gott efter att ha sett Mello-bidragen. 

 Vi tog en solig promenad idag, jättehärligt det med att promenera i sin egen takt och så långt vi hann med. Så nice! 

Till middagstid for vi till Bollsta där mina föräldrar bjöd på god middag, innan vi styrde kosan hemåt igen med trötta och nöjda barn. 
Känns som om energinivån blivit påfylld igen! 

Imorgon jobbar jag kväll, barnen är hemma två dagar till eftersom skolan är stängd måndag-tisdag, fritids har öppet men M ska fixa så han kan komma hem lite tidigare och byta av mig, och sen är jag ledig tisdag igen. Så barnen får extra lång helg !

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...