måndag 24 november 2014

Återbruka stickade tröjor till kuddar, och veckomatsedel v.48.

Hej! Vi var för tidiga med att jubla över Tirils symptomfrihet igår, inatt kräktes hon igen!! =( Skit också. Jag har pratat med sjukvårdsrådgivningen, hon är inne på 6:e dygnet nu, men de tror ändå att det är magsjuka, rotavirus har ofta ett långdraget segt förlopp. Så vi härdar ut! Jag kommer dock att missa morgondagens föreläsning, men har jobbat ikväll. 

Här är mitt vabb-pyssel från förra veckan. Jag sydde 6 st kuddfodral/kuddar av stickade tröjor och en virkad. Ett jätteroligt återbruk! 
Tre av dem prydde jag med mina nyvirkade rosor, och en fick ett skärp av satinband. 
I min syblogg, HÄR, har jag skrivit tutorial på hur jag gjorde. 

Här är de tröjor och koftor jag använde, mest sånt jag fått av andra att återbruka av men den svarta koftan har jag själv haft. 



Tiril fick två av dem till sitt rum. =) 

 Jag har som sagt jobbat ikväll, när jag kom hem kikade vi igenom våra julklappsinköp so far. Alice hjälpte till, på sitt lilla sätt. ;) 

Här är denna veckas matsedel, blir en del snabblagat som ofta när jag har jobbhelg. 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...