onsdag 15 januari 2014

Mycket göra.

Oj vad dagarna rusar fort förbi! Har haft fullt upp även idag, är så mycket att greja med här hemma.
Tvättat, hängt, vikit och lagt in massvis med tvätt eftersom det blev både magsjuketvätt, jultextilier och vardagstvätt att ta hand om... Tagit fram en del nya dukar, gardiner och kuddfodral. Skottat både framsidan och baksidan (uppfarten och trätrallen). Bonus där blev ju i alla fall att man fick lite vardagsmotion, eftersom det var mest pudersnö åtminstonde på framsidan så lät vi Hulken vila. Baksidan var tyngre dock men där kan man ju inte använda snöslungan. =) (Lite kul att kika HÄR hur många kalorier man bränner på olika sysslor och hur många det är i olika mat osv, nu ska man ju inte förlita sig så mycket på såna tabeller då allt ju är individuellt, jag vet, men någon hum kan man ju få. ;))
Och detta ovanpå allt vardagsliv som allt kring barnen, matlagning, osv osv....Skönt att jag redan dammsugit hela huset igår.
Vi åt förresten spaghetti och köttfärssås idag, min favoritmat, göttans efter min skottning. =)
Tiril är piggare idag, jätteskönt!
 
Nu ikväll har vi sett lite rysarkomedi, "Ghost Team One", lite sådär småsjuk, rätt kul stundvis. =)
Nu blir det sängen, imorgon hoppas jag hinna med lite sömnad också, jag har sån abstinens! ;)

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...