onsdag 29 januari 2014

Korvgryta med äpple och färskost, mysig serie och dålig sömn.

Dagens middag som jag kokelijoxade ihop (skriver måtten på ett ungefär som jag använde, höftade lite):
 
Korvgryta med äpple och färskost
(Ca. 6 p, räckte till matlådor för oss också)
600 g falukorv, strimlad
1/3 purjolök strimlad
1/2 röd paprika i bitar
1 msk matfett
2 äpplen i tärningar
1 pkt Philadelphiaost Grillad paprika-smak (litet paket)
2 dl matlagningsgrädde
1/2 dl matyoghurt eller créme fraiche
1 msk chilisås
Fransk salladskrydda
Persilja ca. 1 msk
Paprikapulver
salt, peppar
Stek korv, purjo och paprika i matfett en stund. Tillsätt sen Philadelphiaost, äppelbitar och grädde, rör tills osten smält. Tillsätt matyoghurt, chilisås och kryddor, låt koka ihop en stund. Smaka av med salt och peppar, servera med ris. Gott!
 


Två lediga dagar svoschat förbi...
Kiron fick gå på skolan idag, pigg och tyckte det var jättekul att få åka skidor.
Jag gick och la mig en stund efter lunch och däckade direkt. Har inte varit riktigt pigg alls i eftermiddag, ont i kroppen och halsen, och till kvällen blev jag yr och slut. Ingen feber så vet inte vad det kan bero på. Sömnbrist (sover fortfarande som en kratta)?? Mattias har beordrat mig i säng tidigt ikväll, la mig direkt efter dusch vid 20.30, sett på lite mys-serie, "The Originals". Spin-off på "The Vampire Diaries" för er som inte vet, och en bra sådan också.
 Imorgon är det först APT/personalmöte mellan 13-15, och sen kvällsjobb. Och på fredag har jag bla. utvecklingssamtal under arbetstid, mycket på agendan...
Nu ska jag släcka ner datorn! God natt på er, och sov så gott!
 

1 kommentar:

Anonym sa...

så jobbigt att du inte är pigg och klarar sova så bra, tungt att åka och jobba då =(. hoppas det går bra ändå idag och imorgon!!

tack för tipset om både korvgrytan och serien "the originals". älskar ju vampire diaries!

krya på dig! kramisar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...