söndag 5 januari 2014

Enkät om mitt 2013!

 
Sen är jag med både års-enkät och årsblogg, men här börjar vi med enkäten iallfall. ;)))
 
 
1. Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Ja en hel del, bla; läste en termin med "nygammal" kunskap, for till platser i Sverige jag inte varit  på förr, lärde mig saker om mig själv och om min familj.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga!


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar 2013?
Ja bekanta, Ias syster bla. =) Kul kul!


4. Dog någon som stod dig nära?
Nej tack käre käre för det!!!!!!!

5. Vilka länder besökte du?
Inga utom Sverige.


6. Är det något du saknat år 2013 som du vill ha år 2014?
Lugn och ro att kunna njuta i nuet, mindre sjukdomar!!!  

7. Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas?
Har gjort mycket roligt och det har hänt en del som påverkar livet, men ett datum är 31 Maj.

8. Din största framgång 2013?
Jag gör framsteg med mig själv och min självkänsla hela tiden, är  väl en del av en människas mognad.  Jag klarar att hantera saker jag inte trodde jag skulle!

9. Största misstaget?
Stressa så mycket, inte ta vara på varje ögonblick. (Återigen!). Och att låta andras fördomar och tyckanden trycka ner mig, när jag vet att jag har rätt och har kunskapen. Det är ett område jag ständigt behöver bättra mig i.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja inget allvarligt men dessa ständiga sjukor gör mig ap-less, har ju varit både influensa för hela familjen, magsjukor, öroninflammationer, halsfluss och diverse förkylningar!!! Sen har jag ju äntligen sökt vård för min fot, väntar remiss till ortopeden. Och årets näst sista dag lyckades jag ju ramla och göra illa knät. Tack och lov som sagt inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Hmmm, inte gjort så stora inköp detta år. Men om semesterresor räknas som köp så var både trippen till Furuvik och Fönebo, och vår natt på Hallstaberget underbart!

12. Sämsta köpet?
Diverse B-prylar som går sönder efter kort tids användning, tex. Star Wars-kalsonger till Kiron köpta på Tradera, tvättade dem innan användning och i och med det syntes det inte längre att det var Star wars...!

13. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat? Inte gjort några direkt stora inköpt i år.  

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2013?
Avicii-Wake me up!!! Copacabanana-Sean Banan, You-Robin Stjernberg

15. Var du gladare eller ledsnare 2013 jämfört med tidigare?
Lyckligt och bra år, gjort mycket roligt!  

16. Vad önskar du att du gjort mer? 
Stått på mig mer, levt mer i nuet, stressat av mer.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, grubblat, tvivlat, tagit åt mig av personer som verkar se det som sin plikt att trycka ner andra.


18. Vilken var den bästa boken du läste?
Starcrossed-trilogin av Josephine Angelini, Hungerspelen-trilogin av Suzanne Collins, och sista boken i Libba Brays "Ögat över månskäran"-serie, "Längtans Rike".

19. Bästa biofilmen?
Har nog bara sett en, "World War Z". ? Men den var bra!!

20. Favoritprogram på TV?
Supernatural, Game of Thrones, Vampire Diaries, Criminal Minds


21. Bästa stället du var på/i?
Fönebo, underbart! Och stugan såklart.


22. Största musikaliska upptäckten?
Avicii?


23. Vilka hårfärger har du haft under årets gång?
Trefärgat, hehe.


25. Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Firade med familjen och släkten!  

26. Hur tillbringade du julen?
Med släkten som vanligt! =)

27. Hur tillbringade du midsommar?
Här hemma i Härnösand, med en av grannfamiljerna. =)

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2013?
Mycket klänningar. Tunikor, leggings som jag brukar. Koftor gillar jag. Men också mer jeans än tidigare. ;)

29. Vad fick dig att må bra?
Trevligt umgänge med vänner och familj, små stunder i vardagen, göra saker med bara min make, sömnad och läsa bra böcker.

30. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Som alltid bättre ekonomi, och mindre sjukdomar!

31. Vem saknade du?
Önskar att man hade mer möjlighet att träffa en del vänner och familj, viljan finns men sällan möjligheterna. =(

32. Den/de bästa nya personen/personer du träffade? 
 Hmm...inte gjort så många nya bekantskaper. Men träffade en del nya trevliga skolkompisar i våras! Och lärarna var ju också för underbara!

33. Högsta önskan just nu?
Samma önskan som förra året; Stabil ekonomi, att vi i vår familj och vår släkt får vara friska och omgivna av kärlek.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...